Friss topikok

Új utakon a zeneipar

2011.05.23. 12:35 gg

A szerzői jogi hercehurca a zeneiparban legalábbis eldőlni látszik: az ipar kezdi elfogadni a realitásokat, és nem próbál passzátot fújni az uralkodó széljárással szemben. Az internetellenes lobbi hazai leágazása pedig Fluor Tomitól olyan leckét kapott, amibe remélhetőleg nem belerokkan, hanem amiből képes lesz tanulni. Fluor feljebb linkelt interjújából most már a kihívásokkal küszködők is meg kell, hogy értsék: az összedrótozott világ óriási lehetőségeket rejt a zenészek, szerzők és producerek számára - csak meg kell tanulni élni azokkal.

F. Tamás ugyanis nem próbálta meg harminc forintonként összegereblyézni az őt megillető kis jogdíjacskát, nem ült rá az óriási anyagi és emberi ráfordítással készített hangfelvételére, nem sírdogált férfiatlanul a zene pusztulása fölött, nem fenyegetőzött rendőrökkel, hatósággal, nem publikált grafikonokat, hogy neki mi mennyibe került - egyszerűen rájött, hogy az neki, és csak neki jó, ha minél többen meghallgatják a dalát, és hülyeség fizetős kapukat emelni a művész és az ember közé. Az ugyanis egy csomó embert kívül rekeszt, és az pedig egyáltalán nem érdeke neki.

Az eredmény: az utolsó húsz (harminc? negyven? ötven?) év legnagyobb magyar slágere született egy teljesen átlagos dalból, amit ötletes szöveggel és viszonylag korszerű hangzással sikerült egybegyúrni. És ez a mindent elsöprő, szédületes siker, ez a villámkarrier teljes egészében internetes marketingtermék, efelől kétsége se lehet senkinek.

(Mondanánk a mechanizmusra, hogy víruskampány, ha a kreatív reklámügynökségek nem járatták volna le ezt a fogalmat - az indexes Bede Márton a mainstream médiában elsőként akkor vette észre a dolgot, amikor a YouTube-számláló már kétmillió fölött járt.)

Azoknak, akik évek óta óbégatnak, hogy miből lesz a szerzőnek pénze, ha ingyen adja a zenét, frappáns válasz Fluor istentelenül nagy kasszasikere - merthogy óriási a kasza, ami a jelenséget követi, ebben is biztosak lehetünk.

A tantusz odakint persze kicsit hamarabb esett le - és ma már sok szakember arról beszél, hogy a zeneipar bonyolult jogi felépítménye ma már egyáltalán nem funkcionál, és elképzelhető, hogy részben vagy egészben már egy-két éven belül elkezdik visszabontani. A tételes, írott jogot ugyanis ma már annyian és annyiféleképpen sértik meg még a zeneiparon belül is, hogy bizonyosnak látszik: a jogkövetés ma már a kivétel, nem a szabály.

(Hogy is lehetne olyan előírásokat követni, amely egyetlen gombnyomással elvégezhető, marketingcélú akciókhoz - melyekből több tucatot kell elvégezni egy-egy dal kampányának megszervezéséhez - rossz esetben szerzői és egyéb jogi jogosultak tucatjainak engedélyét kellene megszerezni, emellett pedig tetemes jogdíjat befizetni a jogkezelő szerveknek. Csak azért, hogy reklámozhasson szegény kiadó.)

Nézzük meg a SoundCloudot: jogsértő felvételek millióival van tele, mégsem jut már eszébe egyetlen kiadónak sem, hogy beperelje. Ugyanis minden kiadó ezt a szolgáltatást használja egyúttal arra, hogy saját új kiadványait a netre vigye. Vagy ott a Hype Machine: Madonna-számok, Madonna-remixek és engedély nélkül készült Madonna-mashupok százait hallgathatjuk meg itt a világ bármely pontjáról, mégsem vicsorog senki, hiszen a nagy kiadók tehetségkutató osztályai is éppen ezt a szolgáltatást használják arra, hogy az internetezők szavazataikkal kiválasszák nekik azokat az előadókat, akikkel érdemes foglalkozni.

És akkor még nem beszéltünk a zeneblogoszféráról; a kiadók és labelek ma már nem sajtókapcsolatokkal birkóznak, sokkal inkább a bloggerekkel kommunikálgatnak napi szinten. A zeneblog (is) az új MTV.

A hónap elején 3,3 milliárd dollárért elkelt Warner óriáskiadó esete is azt mutatja, hogy a zenebiznisz nemhogy jövő, de fényes jövő előtt állhat. A szerzői-kiadói lobbi saját számításai szerint az elmúlt tíz évben mintegy 55 milliárd dollárt szórakozott el fafejűségével, téves helyzetértékelésével, rossz döntéseivel - úgy tűnik, hogy az új évtizedben a nézzétekmekkorahülyevagyok-hadművelet nem folytatódik, és kitör a béke zenész és hallgatója között.

102 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaloz.blog.hu/api/trackback/id/tr772925882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kitikati 2011.05.23. 16:54:14

Áruld el kérlek, mert komolyan érdekel: Miből van haszna ezeknek az előadóknak? A hétvégi diszkóhaknikból, vagy a leeső szponzorszerződésekből (Adidas)?
Vagy kapnak a klikkelgetések után valamit, vagy hogy?

tyberius 2011.05.23. 16:56:48

Eközben a Sony Music Entertainment sorra tiltogatja le az általa kiadott zenék feldolgozásával készült videókat Magyarországról való megtekintését (persze a nevüket már nem adják hozzá, találd ki, mi az az SME, ha tudod), a T-Home hálózatából meg napok óta nem érem el a thepiratebay.org-ot... messze van még innen a béke.

B3NZiN 2011.05.23. 16:57:22

A hétvégi haknikból évek alatt tizmilliós nagyságrend összegyűlik ám, amit mind ennek az egy dalnak köszönhet.

satho 2011.05.23. 17:05:59

@Buppi. Először be kell fektetni a rendszerbe, ismertséget kell szerezni a net segítségével. Ez nehezen menne ha meg kellene venni a hanghordozót.

Ez a gyerek tényleg tud valamit. Mivel már ő folyik minden honnan, utána már bármit el lehet vele adni és ez meghozza a bevételt neki is.

Én szurkolok neki. :)

nemecsek ernő áruló 2011.05.23. 17:08:01

@tyberius: a thepiratebay-en látható torrentek minimum 10 másik szerveren vannak tükrözve más trackrekkel. A kulcsszó: T-vel kezdődik, és orrentzel végződik. ;)
Egyébként az SME keze általában csak a jutyúbra ér el, és az egyetlen eredménye, hogy a kérdéses videok átkerülnek metacafé-ra, vagy videára.

hurmazs 2011.05.23. 17:10:01

"az utolsó húsz (harminc? negyven? ötven?) év legnagyobb magyar slágere"
Ez ma mindent visz.

tyberius 2011.05.23. 17:29:48

@Gerzsonka: Ejsze ezt vágom, csak a módszer idegesít. Át fogom nyálazni az ászf-et, hogy mégis milyen jogon tiltják nekem a hozzáférést bizonyos oldalakhoz. És mi lesz, ha a többi torrentoldalhoz/trackerhez is letiltják a hozzáférést? Megyek vissza eMule-ra? Vagy egyenesen Freenet? :)

Bandúr Kandi 2011.05.23. 17:39:40

@Bandúr Kandi: nem linkelhető, írd be szépen a thepiratebay.org -ot a szövegdobozba :)

Mr. Ligthman 2011.05.23. 17:40:16

Ma már a zenei bevételek nem a CD-kből vannak. Küzdhetnek ez ellen a kiadók, de nem érdemes.
Ezért hagyta ott pl. Madonna a Warnert, és vitte át a kiadási jogokat egy koncertszervező (!) céghez. A CD, az audiótartalom nem az áru, hanem az eszköz ahhoz, hogy az árut (értsd. előadót) el lehessen adni.
Tehát ha a kiadóknak egy csöppnyi eszük lenne, már rég megcsinálhatták volna azt, amit ez a Fluor Tomi megcsinált (aki előtt egyébként le a kalappal. Na nem a zenéje miatt, mert az nekem spec. nem jön be, hanem amit és ahogy csinál).

Oh Dae-Su 2011.05.23. 17:49:58

Fluor-hoz hasonló eszközökkel dolgozik az (egyébként nagyságrendekkel jobb zenét játszó) Leander zenekar. Legutóbbi infóm az róluk, hogy a youtube-os népszerűségük hozományaként kinéz nekik egy lemezszerződés egy 'komoly' lemezkiadótól. Valahogy így kell ezt csinálni!

www.youtube.com/watch?v=TWM4_uZC6nM

valifi 2011.05.23. 17:52:04

@Harangozó Feri: csatlakozva buppi kérdéséhez, akkor valaki el tudná magyarázni, hogy az említett előadóművésznek miből is rakódik össze a nagy ka(s)sza?

Goompah 2011.05.23. 18:00:09

@Oh Dae-Su:

Ez OK, de a lemezszerződéssel nem épp abba a sorba állnak be, amelynek az életképtelenségéről beszélünk?

un.no.1. 2011.05.23. 18:10:24

0,3 hakni + 0,5 rádiós játszás + 0,1 egyéb (merchandising, TV) = 1 kasza

un.no.1. 2011.05.23. 18:11:13

bocs, elszúrtam, mert ez még csak 0,9, de a lényeget értitek

Dave_bloghu 2011.05.23. 18:11:30

Ezt azért már egy két éve minden fiatal, profi, félprofi, és amatőr együttes csinálja. A legnagyobb zenei warez oldal a youtube, aki egy forint jogdíjat nem fizet MO-ra (még, majd fog talán). A fő probléma, hogy a döntéshozói székben olyanok ülnek, akik megtapasztalták, hogy mennyire jó is az, hogy 1968-ban írtak 6-8 slágert, és azóta minden évben dől a lé. Ennek kialakult maffia jellegű rendszere van, amit meg lehet próbálni legyőzni, csak nem fog sikerülni, mert ha valaki odakerül, akkor már nagyon jó neki ott. Nem lesz forradalom, nem vagyunk mi olyanok.

The Welsh 2011.05.23. 18:26:29

a youtube számlálós dolog a legnagyobb átverés, de jó PR-trükk volt a gyerektől (akiről még csak a lányomtól hallottam, zenéjét nem ismerem.)

GaZe 2011.05.23. 18:29:20

@valifi: @buppi: nem több lesz a bevétel feltétlenül hanem egyenesen az előadóhoz jut el, mert ki van hagyva a terjesztő aki eddig a legnagyobb részt húzta le. aztán ott vannak a jogdíjak amiket pl rádiók fizetnek általánydíjban és onnan osztódik vissza. és persze a haknik meg a szponzor pénzek.
Fog még a Fluor gyerek sport szeletet reklámozni, ezt most megmondom.

hurmazs 2011.05.23. 18:54:01

@GaZe: adidast már reklámoz

GaZe 2011.05.23. 18:58:47

@hurmazs: tom. szerintem nincs ezzel baj (amíg nem kötelező megvennem :)

sronti 2011.05.23. 19:40:07

@tyberius:
A btjunkie.org, meg az isohunt.com jobb mint a piratebay. Nem tudják letiltani a hozzáférésedet minden oldalhoz, a fájlcsere technológiai fejlődése túl gyors ahhoz, hogy az ISP-k és a törvényhozók lépést tudjanak tartani vele. Semmit nem tehetnek, csak még kapálóznak kicsit, mielőtt ezt elismerik.

high up 2011.05.23. 19:44:25

"az utolsó húsz (harminc? negyven? ötven?) év legnagyobb magyar slágere született egy teljesen átlagos dalból,"

Hú te jó ég, ez a blogos is csak vakkant a zenéhez. Mindjárt lehúzon a WC-én az utóbbi 20-50 évböl az Omegát, LGT-t, Hungáriát, R-got és hadd ne soroljam fel az összes bandát meg énekest a 3. vonalig. Mert ezek mindegyike olyat csinált, amit Fluor nem: zenét csinálni kicsit több hangból és több értelmes szóból mint Fluor.

Próbálja már valaki elképzelni, hogy hova került volna Fluor, ha 30 éve jön ezzel a gagyival. Nagyobb népi röhej lett volna mint Ulmann Mónika.

És mi is a Fluortomi féle gagyi receptje napjaink kommerz szarában? Add el magad egy szerethetö arcú kishülye bamba gyereknek (ld. Justin Bieber és egyebek), írjál egy 3 hangos pötyögésre valami szöveget, némi fogódzkodóval, amire a primitívnek is beindul felébred az agysejtje, mert érteni véli, hogy ez valami kafa duma (pl likeolom a like-ot) ((nemsokára már az efféle többértelmü nyelvi enigma lesz a legnagyobb köpés, hogy pl: fos-e a fos? szar-e a szar)), aztán próbáld meg az egészet az elejétöl a végéig nagy kifulladás és hamis hangok nélkül nélkül elénekelni.

Na ennyi a Fluor gagyi receptje. 3 hangos dalok, ráadásul azokat se tudja mindig tisztán kiénekelni. A szövegben meg már abszolút Vészhelyzet uralkodik: minden második dal a buli szóra épül, nem is tudom mi szellemi mondanivaló maradna, ha ezt a szót és a vonzatait kivennénk a dalaiból.
Szóval kell ahhoz egy gagyi korszak, gagyi igényü emberekkel, hogy ez a limonádénál is halványabb dalmüvészet egyáltalán felkerülhessen egy playlistre.

Rá Dios 2011.05.23. 20:47:06

Végre! Mondom ezt a szerzői jog szakembereit is vonzani akart Magyar Iparjogvédelmi és Szerzői Jogi Egyesület 20 éven át volt főtitkáraként, ügyvezető elnökeként, akit az ARTISJUS meg akart fegyelmezni, csak mert nem hiszek az adójellegű járulékoltatás jogosságában és célszerűségében... Következik a túlszervezett nemzetközi szabadalmi rendszer, amelynek folyamatai hosszabbak már mint az oltalmazott újdonság élete...

Vincenzo testvér 2011.05.23. 21:44:53

@Oh Dae-Su: Vajon mi lehet mégis a különbség Fluor és Leander között? Nemde a mainstream képi média (kereskedelmi tévék) hozzáállása? Egy félreálló smicisapka, egy nonstop bárgyú vigyor eladható képileg, Leanderékről nincs egy elfogadható kép a neccen.
Képi világban élünk, nagyrészt az internetnek köszönhetően, de a tévé ráerősít.

Pajtás 2011.05.23. 22:24:35

flour tomi a popbiznisz che guevara-ja, mit szépítsük.

Avatar 2011.05.23. 22:30:21

@high up: Az "Omegát, LGT-t, Hungáriát, R-got és hadd ne soroljam fel az összes bandát" épp annyira nem tartották zenének az akkori idősebb generáció, mint ahogy te gagyizod Fluor Tomit. Vajon hány lépésben jutnánk el addig, hogy pl. Richard Wagner zeneművészetére hivatkozzunk, kijelentve, hogy azóta minden ami kijött primitív prüntyögés?

Pajtás 2011.05.23. 22:31:42

lassan már több a jogdíjbeszedő ebben az országban, mint a zenész. rinyálnak hogy lopják a zenét, de évről évre nagyobb forgalmat generál a popbiznisz. már rég nagyobbat mint a járműipar. régen egy zenész örült, ha volt egy gitárja, ma meg ezrek azon versengenek kinek milyen jet-re fussa. én 20 évig diszkóztam és Jeszenkszy meg a sleppje elvette tőlem azt a lehetőséget, hogy örömzenéljek egy évben hatszor, csak úgy, bárhol, nyilvános helyen. illetve megtehetem, csak virítsak 2 kilót jogdíjra....elmennek a faszomba. via la revolution!

high up 2011.05.23. 23:17:46

avatar, már ez nem igaz, de annyi különbség mégis van, hogy a rock és pop a 60-as évektöl jött be, tehát új volt az öregebb generációnak. Fluor stílusa viszont semmi új, minden generáció érti. Nem nehéz a primitív zenét érteni. Szóval ezt a 3 hangos pötyögést mindenki meg tudja ítélni, aki nem csak a gagyin nött fel. Ezt a stílusirányzatot egyébként 30 éve a Trio már eljátszotta, majd egy kis sallanggal a rap is ugyanezt csinálta alapjaiban, szóval még csak eredetiség sincs benne, csak ma ekörül a 3 hang és két ritmus körül forogsz, holnap meg a körül. Aztán nyilvánvaló, hogy ez kevesebb müvészet, mint EGYEDI HANGZÁST ÉS ÉRZÉSVILÁGOT(magyarul: message) összehozni. Ha a 70-es években egy lemezeden csak 2-3 világsláger volt, akkor gakorlatilag még nem voltál senki. Ma meg a média a legprimitívebb gügyögést is addig nyomja a füledbe meg addig mossa az agyad, hogy a végén elhiszed, hogy Ulmannmónika Superstar. Ja, Fluor/SP meg a többi müanyag Superstar.

Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2011.05.23. 23:52:17

@high up: Ott a pont! Volt egy TV műsor, ahol Ozzy Osbourne volt a vendég. Valamilyen összefüggésben felmerült Justin Bieber neve. Ozzy körbenézett majd megkérdezte: -Ki a faszom az a Justin Bieber?

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.05.24. 03:20:05

"az utolsó húsz (harminc? negyven? ötven?) év legnagyobb magyar slágere született egy teljesen átlagos dalból,"

@high up:

A fenti állítás igen csak billeg. Mert ezek a zenének(?) nevezett művek nem léteztek még csak 10 évvel ezelőtt sem. No meg azt sem ártana tisztázni mi is számít valóban slágernek. SP, FT bohóckodásai nem slágernek, hanem trendinek számít. Nem kicsi a különbség. Slágernek akkor számít majd, ha 15-20 év múlva a dallamát mondjuk reggeli készítés közben fütyörészed. Csak ehhez dallamának is kellene lennie...
Lehet kötnék egy fogadást, hogy aki "rajong" ezekért a álsztárokért otthon sűrűbben hallgat Republicot, meg Illést, esetleg Shadows-t.

Baduka 2011.05.24. 06:22:11

Kár azon vitázni, hogy melyik dal jó vagy sláger. Én pédául az előbb említetteket sem hallgatok szívesen, az R-Go-tól meg kifejezetten frászt kapok, de azt hallom, hogy az egész 4.a. ezt a "remekművet" énekeli. A lányok mindig többet költöttek zenére és a kapcsolódó dolgokra (poszterek stb.), mint a fiúk, így ennek a srácnak meg az SP nevű másik "zenésznek" ez a titka! Ha tetszik a tiniknek, ám legyen, de 10 évesen ne legyen már kötelező Omegát hallgatniuk. Vagy pláne Ozzyt, bár az enyémek kénytelenek, mert nekem Ő az egyik nagy kedvencem:-)))

*rockstar* 2011.05.24. 06:32:25

Szintén hasonlóan, az internet segítségével lett híres a Boyce Avenue is: music.blog.hu/2011/05/02/boyce_avenue_koncertbeszamolo

Mrs.Columbo 2011.05.24. 07:18:03

@high up: Igazad van, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy a fiataloknak ma Fluor ugyanaz, mint a '70-es években az Omega. Ráadásul egy mai 16 évesnek nem biztos, hogy nem képvisel nagyobb értéket egy SP dalszöveg, mint pl. egy Kóbor. Hogy melyik generációnak van igaza, illetve jobb az értékrendje? Mondhatod te vagy én, hogy értékromlás van folyamatban, de nem tudom, hogy ezt van-e joga bárkinek is eldönteni: más volt a világ 1920-ban, más volt 1960-ban, 1980-ban, 2000-ben vagy most, és más lesz 50 év múlva is.

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2011.05.24. 07:28:22

"Azoknak, akik évek óta óbégatnak, hogy miből lesz a szerzőnek pénze, ha ingyen adja a zenét, frappáns válasz Fluor istentelenül nagy kasszasikere - merthogy óriási a kasza, ami a jelenséget követi, ebben is biztosak lehetünk."

mi is lesz pontosan az a kasza?

""az utolsó húsz (harminc? negyven? ötven?) év legnagyobb magyar slágere született egy teljesen átlagos dalból,""

ezt tényleg komolyan gondoltad?? ez a színtiszta gagyi, még ha modern popkulturális utalások mögé is bújik. ha ezt nem tudja a szerző észrevenni, és a helyén kezelni, ehelyett az elmúlt ötven év legnagyobb magyar slágerének nevezi, az baromi nagy sötétségről árulkodik.

@Baduka: oké, oké, de csak azért, mert a gagyi ízlésű tömegnek (szűkebb értelemben a gagyi ízlésű tiniknek) ez jön be, ne emeljük már piedesztára, és sértsük meg azokat akik igenis minőségi zenéket készítettek vagy éppen csak kedvelnek, azzal hogy ez a "dal" az elmúlt 50 év legnagyobb slágere. Csak egy dolgot elmítek: az edda-őrület. lehet hogy pataki már ott is hepajkodik ahol igazán nem kéne, de attól régen még valamikor jó volt, és az ő zenéjüket mind minőségében, mind hatásában nem lehet egy kalap alá venni ez a műanyag gagyival.

popkulturális jelenség lett, azt annyi... :)

2011.05.24. 07:39:08

bazmeg, te nagyon félreértettél valamit. szerintem a Fluor meg te vagytok ketten az országban aki szerint azért kattintottunk sokmillióan a youtube-on, mert tetszik a szám és nem azért mert annyira vérgáz hoyg a padlót kapartuk a röhögéstől. ezért küldtük tovább egymásnak, ezért terjedt el mint a szar.

ki ne találd hogy Kesh is riszpektből dolgozta fel.

2011.05.24. 07:40:28

és ez azért furcsa hogy így látod, mert egyébként a gondolatmenet teljesen jó! pl. olyan 10 éve a Belgával kapcsoaltban leírhattad volna majdnem ugyanezt, amikor az Ovirapet úgy ismerte a kétharmad ország hogy lemezük se volt

ifjú padavan 2011.05.24. 07:57:25

Az, hogy a Mizut sokan hallgatják a Youtubon, nem azt jelenti, hogy mekkora sláger, és főleg nem, hogy jó a szövege. Nagyon sokan brahiból hallgatják. Normális zenei ízlésű, és normális értelmi képességű emberek között ugyanis ez egy akkor a gagyinak számít, mint pl. Uhrin Benedek. Sokan csak azért nézik meg újra és újra ezt a híg ürüléket, hogy egy jót röhögejnek az igénytelenség csúcstermékén.

Tepi · http://tangram.hu 2011.05.24. 08:05:53

Az ingyenes terjesztés a koncert- és haknizenekaroknak tud jó lenni az egész világon. Aki nem koncertzene-típusú muzsikát csinál (ambient, stb), az nem nagyon tud miből bevételhez jutni, ez viszont azt fogja magával hozni, hogy el fognak veszni az ilyen típusú előadók. Magam is ilyen zenéket szerzek, elég gyakran nézek szembe azzal a nehézséggel, hogy nem könnyű felhívni magamra a figyelmet, mert nem rádióbarát a zene, de mégis tudom, hogy van biztosan pár millió ember a világon, aki szívesen hallgatná, csak nem lehet őket elérni, mert az ilyen típusú zenére nem működik ez a marketingstratégia. Ugyanis nincs koncertlehetőség (évi 1-2 akad), CDt senki nem vesz, maximum a 60-70 törzshallgató ad össze némi pénzt. Nagyon szívesen olvasnék ilyen rétegzenei sikerekről és szívesen alkalmaznám a marketingstratégiát - ha lenne ilyen. Persze most sokan mondhatják, hogy Mizut kell csinálni, abban van a pénz, de nem hiszem, hogy a világnak csak Mizura van szüksége. Van ebben valakinek tapasztalata, ötlete?

Tepi · http://tangram.hu 2011.05.24. 08:08:08

@birorichard: a Mizu igenis sláger. A szó eredeti jelentése "csap", tehát a csapból is a Mizu folyik, mindenki tud idézni belőle, még az is, akinek nem tetszik. Ez a sláger fogalma. Az, hogy mennyire művészi produktum, már mellékes, slágernek sláger.

kitikati 2011.05.24. 08:28:53

Szerintetek Bécinek is bejön a buli?

Arcturus 2011.05.24. 08:29:15

"Nagyon szívesen olvasnék ilyen rétegzenei sikerekről és szívesen alkalmaznám a marketingstratégiát - ha lenne ilyen."

Romlanak, sablonosodnak, meg az utóbbi időben unalmasak, de legalább tényleg tisztán a zenei produktum miatt vannak ott, ahol: Dream Theater?

Tepi · http://tangram.hu 2011.05.24. 08:35:04

@Arcturus: Szerintem a Dream Theater azért még a "régi" zenepiaci rendszerben épült fel és koncerteznek, megtöltenek stadionokat, nyugodtan adhatják/adhatnák ingyen a zenéjüket, meg tudnak élni a jogdíjakból.

Arcturus 2011.05.24. 08:38:58

@Tepi: Szerintem az egészben az is benne van, hogy ahhoz, hogy valaki tényleg irtó jó legyen, ahhoz azért egy-két évtized zenei múlt kell, egyszerűen időben még nem tartunk ott, hogy az új módszereknek megfelelő, de már zeneileg igen képzett réteg meglegyen. Magyarul, akik nagyon jók (zenei produktumra), azok még a közép-idősebb korosztály és ők még csak a régi rendszerben tudták kezdeni, youtube, meg ilyen net nélkül.

kaamir 2011.05.24. 08:41:42

Bár van igazság a dologban, én azért még nem temetném a kiadókat. A net - nekem úgy tűnik - csak ilyen egyslágeres, helyi sztárocskák kinevelésére alkalmas. Az igazi nagy pénzt jelentő világsztárokat továbbra is a kiadók kreálják és nyomatják. Nekik van pénzük globális marketingre - megnézném, ahogy Flour Tomi leszervezi magának a 200 állomásos világ körüli stadion-turnéját.

Arcturus 2011.05.24. 08:42:05

Na meg 30 fölött nincs ideje az embernek twittert, facebookot, meg egyebet nézni egész délután... Tehát rájuk kevésbé hatnak a cikkben részletezett módszerek. A rétegzene rajongók inkább a rétegzenét készítőket követik, néha elolvasod, van-e új album, elmész egy-két koncertre, aztán ott az előzenekar, jaj, jó, na megnézem, mit nyomnak, kik játszanak benne. Meg megnézik, hogy egy kedvenc milyen másik projectben játszik és kikkel, aztán azok lemezeit, stb.

Arcturus 2011.05.24. 08:44:18

@kaamir: :) Nagyon igaz.
De épp az is benne van, hogy neki egy laptop kell, meg egy mikrofon és a hakni helyszínen lévő hangcucc. Nem kell dobot, 10 gitárt, meg egyebeket cipelnie. Ha meg már kell, akkor ahhoz plusz emberek, egy egész stáb kell, azokat el kell tartani, beindul a "vállalatirányítás".

chaser 2011.05.24. 08:57:53

@high up: úgy érzem, hogy szövegértési zavarral küzködsz, egy szó nem esett arról, hogy a zene minősége milyen, hanem hogy ismertette meg magát a közönséggel

erre te jössz ezzel a hülye dumával

isten és az ő állatkertje

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2011.05.24. 09:01:27

A Mizu trendi giccs, hamar lejáró szavatosságú termék, röhögni nem tudok rajta.
Fluor pedig nem self made man.

foodlfg 2011.05.24. 09:04:06

Az a baj, hogy sok "zenész" azt gondolja magáról, hogy a zenélésből kell megélnie még ha a zenéi 90%-a simán fos, akkor is. Ezt régen trükkökkel (albumok CDn) még lehetett csinálni, el tudták adni a szart is, ma már nem (annyira).
Úgyhogy, ha nem megy, nem kell erőlködni.

Fluor Tomika is valószínűleg eltűnik majd, de ő legalább nem vergődik emiatt, nem úgy mint mások.

A régi rendszer a kiadóknak kedvezett, fel tudták szabdalni a piacot kedvük szerint, irányítani tudták a keresletet.
PL ki lett volna ezelőtt az az idióta, aki Japánból rendel ismeretlen japán előadó kislemezét 1600+1500 jenért, mert kíváncsi rá ? Senki.
Ma meg felmész a jutubra és fent van hivatalosan is, néha még torrentről sem kell letöltened.
youtu.be/e2iqNDizpbc

(a Sony egyébként tényleg a legfaszarcúbb kiadó az összes közül, halál rájuk!)

atila68 (törölt) 2011.05.24. 09:11:31

"az utolsó húsz (harminc? negyven? ötven?) év legnagyobb magyar slágere született egy teljesen átlagos dalból, amit ötletes szöveggel és viszonylag korszerű hangzással sikerült egybegyúrni"

WTF?
Csendben kérdem ki az a Fluor Tomi?
Nem, nem fogok rákeresni. Ha nem jut el hozzám annak oka van, mint a reklámnak amit nem értek, nem én vagyok a célközönség.

De akkor mitől sláger?

Goompah 2011.05.24. 09:19:33

@B.Flóra:

"a fiataloknak ma Fluor ugyanaz, mint a '70-es években az Omega"

Na persze, lehet panaszkodni a silányulásra, és az is igaz, hogy az idősebbek minden korban arról panaszkodtak, hogy "bezzeg a mai fiatalság", romlanak az erkölcsök, stb., aztán csak itt vagyunk még.

Másfelől viszont az sem mindig igaz, hogy az egyes korszakok zenéje azonos értékű csak azért, mert kompenzálunk. A 70-es években nem volt internet és youtube, a zenekiadók pedig - bár nyilván a profitra utaztak - mégis jelentettek valami minimális szűrőt, amin fennakadt a szaráradat nagy része. Most viszont eltűnt ez a szűrő, youtube-ra bárki bármit feltehet. Nem baj, hogy eltűnt, sőt nagyon jó, hogy eltűnt, de éppen ezért csalóka a korábbi korok bármelyikhez hasonlítani a mostani népszerű zenét.

A háromakkordos igénytelen vackok a 70-es években éppúgy szarok voltak, ahogy ma is szarok.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2011.05.24. 09:26:14

Na ja, csak mindez pont a kiadóknak nem érdeke. Ha a zenész közvetlenül értékesíti a műveit a közönségnek, akkor nem kell a képletbe a kiadó.

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2011.05.24. 10:00:12

@Tepi: értem, én hogy a csapból is ez folyik, de akkor ezen a gondolatmeneten továbbmenve ezek is egyenként az elmúlt 50 év legnagyobb slágerei voltak?
-Gumimaci
-Padödö szüleményei
-Dragostea din tei
-AFC-Miért hazudom

Attól, hogy rendszeresen előbukkanak egy-egy "egyslágeres" eladóművészek (SP nevű slágertiniben értékelem, hogy nem nevezi magát énekesnek), és hogy ezek slágerek lesznek az adott szezonra (szeptemberre nagyon kevesen fogják tudni, hogy mi volt az a mizu c. szám), butaság az elmúlt 50 év legnagyobbjának nevezni. Mert még ha nem is vesszük hozzá az általad említett minőséget, legyen csak az a szempont, mennyire populáris egy-egy nóta, hogy lehetne ezt összemérni olyan dalokkal, mint az Induljon a banzai, A hűtlen, A kör, vagy a Kispál és a borz dalaival? Amiket évtizedekkel később is újra és újra feldolgoznak.

Ebben totálisan egyetértünk: a Mizu ma sláger. Az év slágere, lehet azt mondani, bár még korai kijelenteni, hiszen itt a küszöbön a nyári szezon, aztán szeptember, tél, karácsony, stb. De részemről ennyi, még az évtizedé sem, nemhogy az elmúlt fél évszázadáé. Amúgy Fluor Tomi szerintem jó arc, jó irányba tendál, remélem kiszabadul a múlandó tinisztárok közül, és ugyancsak múlandó, de minőségi előadó lesz, mert van benne fantázia.

birorichard36 · http://cinemablog.blog.hu/ 2011.05.24. 10:03:31

Ja és még annyit csendben hozzátennék, hogy a sikerét magán kívül jórészt egy rádióadónak köszönheti, ahova - nagyon helyesen - sikerült becsempésznie magát, és ezt nem is bánom. Kesh, Indigó utca.

Mityu Addideapénzt kft LE 2011.05.24. 10:58:33

@Tepi:

Nem tudom kinél "sláger" a FT Mizuja, kinél folyik a csapból is, nálam speciel nem. Idézni sem nagyon tudnék belőle, mert egyszer megnéztem, s a felejthető karakter kategóriába soroltatott. Nekem inkább az tűnt fel, hogy a legtöbb celebgyártó pl. Kiszel Tünde, Fekete Pákó szintű gagyi műsorokat kreáló csatornákon folyik a csapból is. :)

Nálunk hozzáértőbbek, sok helyen és sokszor megírták, hogy a pillanatnyi siker, lásd:nézettség és minőség között nincs semmilyen ok-okozati összefüggés. Gyakran, éppen ellenkezőleg. A nézettségre való hivatkozás racionális érvek helyett, egy gyakran méltatlanul használt, 'marketing eszközzé' vált.

Tepi · http://tangram.hu 2011.05.24. 11:01:41

@Mityu: igen, sokunknak nem tetszik a Mizu, nem adnék pénzt a zenéért, de tudomásul kell vennünk, hogy a tömegmédia felkapta, és ettől sláger, legalábbis sokkal többen ismerik, mint engem :)

Baduka 2011.05.24. 11:02:50

@birorichard: Na erre pont ráéreztél, csak már nem volt szívem az EDDÁ-t is előkaparni. Akik emlékeznek az első 4 lemezére, azok máshogy látják a Dáridós korszakot.
Az meg, hogy gagyi, meg kultúra nehéz értelmezni egy olyan országban, ahol a VV4-et és a Győtik show-t ennyien nézték.
Hogy kinek milyen zene tetszik, az nagyon szubjektív. A gyerekeknek tetszik a szövege és kész. Akinek van gyereke az nézzen egyszer bele a bevásárlókosarába és számolja ki, hogy a bevásárlás hány százalékában dönt a gyerek izlése. Nem a felnőttek veszik a CD-ket és a csatolt termékeket, hanem a tinik.
Már "ifjú padavan" is említette az Uhrin Benedek-jelenséget. Nem beszélve a Kordáék Szigeti sikerei. A forgalmazónak meg mindegy, hogy vele nevetsz vagy rajta!

blah 2011.05.24. 11:16:35

A szerző elég nagy tévedésben él. Egyrészt attól nem lesz több pénze, hogy a youtube-on sokszor kattintottak rá, hozzám is úgy jutott el, hogy hallgassam már meg mekkora poén, jót röhögtem rajta, hogy mekkora kritika már, aztán kiderült, hogy ez teljesen komoly. Az a pénz amit a jogdíjakból, médiamegjelenésből kap gondolom nem kevés de a nagy lóvét azt mondják a koncertek jelentik. Most őszintén ki kíváncsi erre a gyerekre 20 év fölött? Arról nem is beszélve, hogy borítékolható, hogy egy one hit wonder a srác. Bár ha leszerződik valakivel akkor tuti kinyomnak még belőle pár „slágert”.

Goompah 2011.05.24. 11:26:23

@blah:

"egy one hit wonder a srác"

one (s)hit wonder :)

minnifield űrhajós 2011.05.24. 14:53:40

"Most őszintén ki kíváncsi erre a gyerekre 20 év fölött?"

szerintem ha pénzt akar keresni, pont leszarja, hogy 16 évesek adják oda a pénzüket vagy 35 évesek. az ötezres így is-úgy is ötezres...

tyberius 2011.05.25. 08:39:52

Kösz a tippeket mindenkinek, közben helyreállt a világ rendje, újra elérem a Pirate Bay-t. Igazából lehet, nem is a trékom tiltotta le, hanem a szerver üzemeltetői bannolták a tartományt, mert hekkerkedni akart valaki...

Win Elen 2011.05.25. 12:40:27

@blah: ne állj meg a küszöbön, lépj be a szobába, a lényeg itt, ahogy részben régen sem, de most még inkább, már messze nem az, hogy mennyire vagy tehetséges, művészi, hanem, hogy mennyire vagy ismert. Ehhez egy ilyen jutyúbos túlklikkelés nagyon jó ugródeszka. Tudjuk, hogy hülyeség, de sokan nem rendelkeznek kifinomult zenei ízléssel, és náluk működik a a több millió légy nem tévedhet. Igazából az egész reklámbiznisz nem szolgál mást. Ha ebbe a nagy népszerűsítésbe beszorul némi érték, az külön jó. De igazából szinte mellékes. És azért lássuk be, már több évtizede, de talán a modern zeneipar megjelenése óta, nem volt túl sok olyan tétel, ami pusztán azért vált népszerűvé, mert jó, mert igazi értéket képvisel. (ködös fogalmak ezek, mert mindig szubjektívek, de azt hiszem így is érthető)

tothpb 2011.05.25. 23:07:37

Ugyanez a téma szkeptikus megközelítésben egy zeneipari figurától:
www.digitalmusicnews.com/stories/052311third#vxgG9Y75ciiJxouBXbBR5g
Szerinte a zeneipar olyanná válik, mint egy harmadik világbeli ország. A gazdagok túl gazdaggá válnak, a szegények pedig a túlélésért küzdenek.

gg 2011.06.02. 07:20:41

@tothpb: túlteszem magam azon, hogy szerintem ez egy nagyon demagóg írás lett a lezárása miatt. Én aztán igazán sokat támadtam a zeneipart, de eszembe nem jutna amiatt ütni őket, hogy magasak a menedzserfizetések. Bárcsak minél több tényleg tehetséges és vízióval rendelkező - tehát sok pénzbe kerülő - menedzser dolgozna az iparban, már nem itt tartana.

De tartalmilag is téves gondolatnak tartom, amit ír: Fluor példája is épp egy ellenbizonyíték, mivel egy apró niche piac niche előadójaként tudott elérni iszonyatos kereskedelmi sikert. Az ő gondolatmenete szerint ilyen elő sem fordulhatna.

Az egész mostani zenevilág arról szól, hogy ha ügyes vagy, akkor brutális költségek és mindent letaroló marketingkampány nélkül is óriási sztár lehetsz. Csak eredeti produkciót kell létrehozni, és eredeti eszközökkel eljuttatni az emberekhez.

Akiknek ez nem megy, azok sírják tele a médiát apokaliptikus víziókkal. Pedig csak fantáziájuk nincs.

chemical_tourist 2011.06.02. 11:17:57

a szart csak ingyen lehet adni...ki fizetne érte? Saját magát leértékeli, aki ingyen adja, amit csinált...lásd fluor vagy a turbo stb.

Max17 2011.06.02. 18:31:09

Árulja el nekem valaki, hogy ki a cikk írója? Szerintem maga Fluor, mert senki más nem isteníti így őt...

gg 2011.06.03. 07:16:11

@Max17: kaloz.blog.hu/2009/06/21/indulas_189

@chemical_tourist: azért a valósággal vesd össze az elméletedet. Épp a legokosabb, legtöbbre értékelt előadók közül vállalkoztak sokan nagy mennyiségű ingyenzene kitolására. Brian Eno, Trent Reznor. Magyarországon Anima, Belga, KFT stb. Ákos sem tűnik túl szomorúnak, hogy a vezető slágereit a YouTube-on hallgatja jó ideje a legtöbb ember. Hiszen saját maga tölti fel oda őket.

Az ingyenzene ellen tiltakozók közt pedig nem a szellemóriások dominálnak. Metallica?

Max17 2011.06.03. 14:59:08

@gg: Van egy kis különbség a stílusok között. A Metallica lemezei azért fogynak, mert ha valaki szereti őket, akkor örökké szeretni is fogja, így nem sajnálja már csak tiszteletből megvenni az adott albumot. De a Fluor Tomi-stílus egészen más, már csak a zene stílusában rejlő különbség miatt is.

gg 2011.06.03. 15:47:27

@Max17: én vettem már Metallica-lemezt, de nem fogom örökké tisztelni őket, hol szúrtam el?

Max17 2011.06.04. 20:11:22

@gg: Akkor valószínűleg a még nem kialakult zenei ízlés korszakában történt a vétel.

gg 2011.06.05. 10:36:45

@Max17: hümm, hümm, amikot azt vettem, akkor már túl voltam száz lemezen. Nem úgy értem, hogy ennyit vettem - ennyin működtem közre :)

Max17 2011.06.06. 14:14:23

@gg: hümm, hümm. Oké, lehet hogy rossz irányba halad a beszélgetés, de pontosan mivel foglalkozol? : D

gg 2011.06.07. 09:10:07

@Max17: voltam hangmérnök, volt stúdióm, kereskedésem, aztán Internettó és Index, ma pedig mindenféle.

holdcoremusic 2011.06.20. 21:41:58

Artisjus hírlevélből jutottam ide, és hát azt hittem, valami nagy baromság az egész írás. Pedig alapból nem az.

A lemezeladás kontra ingyen publikálás kérdésében sok hozzászólást olvastam, de asszem nem esett szó arról, hogy többek között azért sikerült régen könnyebben pénzért értékesíteni egy adott előadó adott lemezét, mert alapból technikailag is nehézkes volt másolni, tehát akinek kellett, megvette. De bakelitet pl nem nagyon tudtak minőségromlás nélkül "átvenni" kazettára, esetleg a tehetősebb emberek.

Ma már egy egyszerű hifi torony is szépen áthúz bármi hangot a cd-ről kazettára -már ha van olyan retro életérzésű ember, aki még kazettáról hallgat zenét-, de akár üres cd-re is átmásolja a műsoros lemez tartalmát. De ha nincs is hifi, van pc, egy lemezt fel grabbelni pár perc, onnan már mehet telefonra, netre, mp3 lejátszóra, cd-re, dvd-re bárhová, és ami lényeges: jó minőségben. Bár ez is relativ, hogy kinek mi a jó.

A régi előadók beharangozása a média által pedig megvolt, sőt, talán a régi együtteseknek, zenészeknek, énekeseknek volt meg igazán a médiaháttér, legalábbis azoknak, akik a Táncdalfesztiválokról kerültek ki, hisz akkor tájt még nem volt ezernyi csatorna, százezer műsor, az emberek néztek, amit tudtak. Szavaztak. Az előadó meghívást kapott a rádióba is, városon és falun egyaránt szóbeszéd tárgya volt... Szóval volt nekik is egy kis löket a médiától.

Stílusbeli eltérések már inkább vannak a jelen és régi idők zenéje között, nade azok megvannak a mai divat-stílusok között is, elvégre azért jönnek létre, hogy különbözzenek a megszokottól.

Szóval nem azt kell(ene) nézni, hogy most egy Fluor jobb, vagy egy Omega, és nem is azt, hogy Korda Gyuri vagy SP, mert értelmetlen.

Egy szempont szerint kell osztályozni, az igény szempontjából. Ha van igény rá, keresik az emberek, nézik, hallgatják, rajongják, elmennek koncertre, stb, de ha nem, akkor mindegy, kiről van szó, elmarad az érdeklődés.

Félreértések elkerülése végett ezt azonnal pontosítom: ha valakinek nem tetszik az R-Go, -noha ők is tettek valamit a magyar zenei élet asztalára-, de nem fogja nézni, hallgatni. De ha tetszik neki valami más, azt keresni fogja.

A "hazai" lemez eladási hanyatlást pedig -szerintem- az a tény is okozhatja, hogy "elértéktelenedett" lemezeket adnak ki. Értelmezvén ez úgy fest, hogy van egy-két olyan track lemezenként, ami tényleg jó, nyilván ezekkel reklámozzák az albumot, ezekből esetleg még maxit is kidobnak, de a többi zenemű ugyan azon a korongon már jóval csekélyebb értékű. Egyrészt azért, mert "valamit tegyünk még rá, hogy ne csak a két zene legyen rajta" elv érződik, másrészt az előadók is (már aki nem ikon a 60-as évektől fogva) olykor-olykor próbálkoznak kicsit más stílusokkal is. Ami viszont hiteltelen már egy többlemezes előadónál, pláne ha sorozatban minden lemeze egy-két számos. Adjon ki kislemezt, két zenével, olcsó, de az legyen jó, ő meg érje be ennyivel. Egy zöldfülűnél, mint pl az SP, vagy a Fluor, érthető, ha váltással próbálkoznak. Mindkettő a hiphop underground szcénájából váltott a divatzene felé. És nekem úgy tűnik, megtalálták a helyüket, bár megjegyzem, az SP akár kicsit más stílusban is érvényesülni tudna. Ő egyébként semmiképp nem nevezhető egyslágeres előadónak. Mint ahogyan senki, akinek több műve is megmássza a toplistákat.

És ugye megint az ördögi kör effektus jön elő, utalás a hozzászólásom első részére, az igényhez. Nekik éppen ez kell, elérni, hogy igény mutatkozzék a munkásságuk iránt. Aki őket szereti, őket hallgatja, aki meg Zoránt szereti, Zoránt hallgatja.

Tehetség. Ez is relatív, hisz ma mint látszik, nem az számít, ki-milyen hangszeren játszik, hány oktávot énekel ki, ma már az számít tehetségnek, ha egy előadó el tudja adni önmagát. Ha ez sikerül, akkor lehet bármilyen hibája, dőlni fog a lé. A másik pedig belegebed, ha nem tud az igényeknek megfelelőt tenni az asztalra.

Nincs már kommunizmus, ami megmondja, melyik rádiót hallgathatod, milyen zenét szerethetsz.. Így aztán mindenki megtalálja a maga kedvencét a sokszínű palettán. De ez így jó...

Így ennyi jutott eszembe a témához kapcsolódva. Biztos sokaknak okoskodásnak tűnik majd, de hát nem annak volt ez szánva, csak egy véleménynek. És pont.

Kovácsnéni2 2011.06.20. 23:20:15

Nem kell túlmisztifikálni!
Ez a szám egyszerűen csak hiánypótló. Nem zseniális, nem ultraciki, nem vicces.
Sok éve nincs új gagyi-pop, ezért mennek annyira a retró bulik is.
Ennyi!

Sláger az, amit Alsóbüdösbütykörösön is énekelnek, és ezt éneklik.

Win Elen 2011.06.21. 13:15:08

@holdcoremusic: csak a response-ért, nekem tetszett amit írtál, és rendben is van :)

hpeti1 2011.06.28. 11:17:49

Nekem van egy zenekarom, ha lenne 25-30 millió forintom, simán be tudnám futtatni a bandát, mindenkinek a zsebébe bele kell dugni pár millát, és máris nyomják mindenhol a zenekart.
A FT és az SP sem csinálta másképpen, anyu meg apu lelóvézott nem kevés helyre, és máris a csapból is ez folyik,ez nem titok ebben az országban.
Az meg hogy a Juturón mennyien kattintanak egy videóra, az tök nem számít, attól még a média nem kap fel senkit, a média mint mondtam már a pénzre utazik, oda kell ballagni, lóvét letenni az asztalra, és már indítják is a kampányt!!!A reklám az reklám marad világ életben, és a reklámot meg kell fizetni, súlyos pénzekkel!!!
Ez a rengeteg reklámpénz meg kb 20 év múlva jön vissza a szaros kis haknikból.
Úgyhogy a kassza szerintem eléggé rossz megközelítésben van itt leírva, az még jó pár évig mínuszos lesz a sok reklám miatt!!!!!!!

gg 2011.06.28. 18:34:21

@hpeti1: egy baj van - hogy amit írsz, abból egy szó sem igaz.

hpeti1 2011.06.28. 20:51:55

@gg: És azt el tudnád magyarázni vajon miért nem igaz?
Ugye nem?
Ebben élek, csak tudom, hogy miről szól ez az egész!!
Ismét egy nagyokos akinek fogalma nincs semmiről, csak valakinek ellent lehessen mondani!!!!!!!!44

gg 2011.06.29. 07:33:32

@hpeti1: bocs, mielőtt nagyokosozol, nézz utána, hogy kinek nagyokosozol. Hátha esetleg az a nagyokos is benne él egy ideje... :) Én húsz éve alatt nem láttam olyan produkciót, amelyiknek lett volna ennyi pénze marketingre - pedig átment a kezem alatt elég sok aranylemez. (Egyébként állítólag tényleg van ilyen - de én nem találkoztam ilyennel, maradjunk annyiban.)

Fluoréknak meg nemhogy húszmilliójuk, húsz forintjuk sem volt indulásra. Viszont a média akkor vette őt észre, amikor a YouTube-számláló már kétmillión volt - ez a tény egyébként ott van fönn, a cikkben.

hpeti1 2011.06.29. 08:40:09

Egy cikkben bármit le lehet írni.
Elnézést kérek a nyagyokosozás miatt, de nap mint nap találkozok olyanokkal, akik nem tudják miről beszélnek, csak a tv-ben látott csillogást veszik észre, a befektetést nem látják soha!
Kb 15-20 éve foglalkozom én is ezzel a szakmával,azóta kapcsolatban vagyok olyan előadókkal akik már 30 éve is gyűrik az ipart, lemezkiadások, marketing, zenészek, zenekarok protezsálása és egyebek,lehetne még sorolni.
Ez idő alatt számomra az a tapasztalat, hogy a média ingyen nem csinál semmit, kemény pénzeket kell letenni, hogy valakit ennyire elkezdjenek nyomni.
A Youtube számláló pedig soha nem mérvadó, egyetlen egy tv vagy rádió számára sem, ezt a számlálót nyugodtan lehet manipulálni, bárhonnan, bárki megoldja.
A lemezszerződés fogalommal sincsenek tisztában sokan jelenleg, sokan azt hiszik, hogy a lemezszerződés annyit jelent, hogy a zenész-előadó számára mindent kifizetnek, a zenész meg él mint Marci Hevesen, és dől a lóvé. Nos hát ilyen nincs, igen a kiadók elvállalják, hogy valakinek legyártanak x darab lemezt, ennek megvan az ára, amit az előadóval kifizettetnek, ebben a kiadó haszna is benne van, ezután a kiadó a terjesztést is elvállalja, amiből ismét leveszi a sápot rendesen.
Az előadónak nem marad más szinte csak a jogdíj, ami nem valami sok.
Az a lemezszerződés amit sokan elképzelnek, hogy minden ingyen van egy előadó számára, ez nem létezik már nagyon régóta, valamikor létezett,de akkor meg lenyúlták a jogokat a kiadók.
Ahoz, hogy erről az előadóról beszéljenek is ilyen sokat a médiában, és ennyire reklámozzák, valamint rengeteg helyre benyomják mint fellépőt ehez rengeteg pénz kell, és rengeteg munka, azt sem szabad elfelejteni, hogy ugyebár az ilyen gyenge produkciók hamar elfeljtődnek, tehát ezeket folyamatosan reklámozni kell, folyamatosan a köztudatba kell sulykolni, és ez a reklám az, ami rengeteg pénzbe kerül, semmiképpen se felejtse el senki, hogy a reklám az nem ingyenes, sok sok pénzbe kerül, a kereskedelmi csatornák ebből sok pénzt szednek be!!!!!
20 éve még nem volt ilyen, nem volt ennyi előadó, nem volt ennyi zenekar, manapság nagyon nagy a dömping, és a köztudatban tartani valakit nagyon sok pénzbe kerül, sok idő, és rengeteg munka, ebből megélni nem lehet, csak költeni rá, ha valaki ebből nullára kijön az összeteheti a két kezét.
HA valaki ráadásul ingyen osztja az álltala kreált szerzeményt, az nem számíthat semmi másra csak az élő fellépés után járó gázsira, az meg simán elmegy további reklámokra, munkára, stábra, utazásra és még sorolhatnám mennyi mindenre!!!!!!!
Tehát ha azt vesszük, a befektetés igazából nem biztosít komoly megélhetést, max a köztudatban tartja az embert, és hát ezt sokan félreértékelik a mai világban, mert ez abszulút nem jelenti azt, hogy ezzel valaki rengeteg pénzhez jut!!!!

gg 2011.07.03. 12:21:43

@hpeti1: sok mindent csinál bizony a média ingyen is, csak ügyesnek kell lenni... :) Én ugye mindkét oldalon érdekelt vagyok, látom innen is, onnan is :)

Légyszí akkor majd jövő héten meg tudsz nekem is oldani egy kétmilliós YouTube-számlálót? Küldöm nemsokára a klip címét - eddig mindig azon ügyetlenkedtünk, hogy nézőket tereljünk, de most akkor ennek vége, a számlálót te kezeled, ha ez a referenciamunka sikerül :)

SCOTT 2011.07.12. 01:04:10

@hpeti1: Szia, a YouTube számlálót 1-2 éve már egyáltalán nem lehet pörgetni, előtte is csak összesen maximum 5-8 ezerrel lehetett egy két speciális programmal, hozzáértéssel, és kellően nagy proxy szerverek segítségével, ugyanis ezután elfogytak a szabad felhasználású IP címek. Olyan 1 évvel ezelőtt viszont a YouTube ezt is kivédte egy igen hatásos trükkel, ami amúgy jelenleg megkerülhetetlen, és természetesen nem is közkincs. :) Pörgetni a myspacet lehet a mai napig, de azt meg fölösleges. Aki egy kicsit is ért hozzá mindenhol az egyedi kommentek számát nézi, azt meg YouTubeon sem lehetett soha pörgetni..;)

Flour Tomival kapcsolatban pedig azt kell látni, hogy megtalálta a legkisebb közös nevezőt, valami olyat, amit minden "egyszerű" magyar ember is megért és tud vele azonosulni. Mint zenész bátran mondom, hogy természetesen itt zenéről szó sincsen, viszont az a "termék" amit készített (most tök mindegy hogy félig lopott is a drága) az nagyon betalált kicsiny hazánkban. Ráérzett a msn legelterjedtebb szavára: mizu, majd gyorsan a facebookera is: like. Ennyi. Most pedig ha ügyes még 1-2 évig meglovagolja a hullámot, aztán elmegy színésznek vagy valahova ahol ismert kis pofiját még tovább tudja pénzre váltani. Én is ezt csinálnám a helyében....

Hogy mi a TUTI recept?

Pofon egyszerű, készíts bármit ami vicces annyira, hogy eléri az emberek ingerküszöbét, és nemcsak megnézik hanem tovább ajánlják, osztják azt. A világon 5-6 kézfogásnyira mindenki megvan. És ekkor meg is van az ingyen reklámod. De ilyet nehéz ám ;)

centrs 2011.08.02. 10:16:49

Szomorú, hogy az emberiség nagy része ennyire eligénytelenedett és még csak nem is tud róla, de még, ha sejtése is van, még akkor is képes megnézni egy Győzike show-t, meg egy barátok közt-öt, mert vicces...pedig csak kurvára siralmas és a nézettsége a felére csökkenne (vagy csökkent volna), ha csak tényleg a kőbarom emberek nézték volna. Akkora agymosás megy itt is meg külföldön is, hogy az már félelmetes. Elég csak megnézni itt egy-két kommentárt.

centrs 2011.08.02. 10:26:45

Aki nem érti, hogy mire gondolok szóljon, mert szívesen kifejtem, csak fölöslegesen nincs kedvem írni, olyanoknak akiknek csak a saját véleménye számít (mondjuk ez szinte mindig és mindenkivel így van, de nem baj).

zotyka1 2011.08.07. 14:47:19

Srácok, írjátok be a google-ba,hogy kattintó program, többféle is létezik, ki fogja dobni őket, egy hét alatt lehet milliós nézettséget összehozni a youtubon!
Úgyhogy az hogy nem lehet manipulálni az egy nagy baromság, mert simán lehet, akár otthon ülve is!

gg 2011.08.07. 20:03:55

@zotyka1: akkor te még nem tudod azt, hogy ezeknek a béna vacakságoknak az egyszerű trükkjét a YouTube egyáltalán nem kajálja meg, próbáld csak ki...

zotyka1 2011.08.08. 09:02:01

@gg: Azt nem tudom te mit néztél, de amit én kipróbáltam az működik, 5 perc alatt 100 kattintás.
A minap még a tévében is, talán a fókuszban vagy melyik műsorban, ott is elmondta az informatikus csóka, hogy jelenleg is több ilyen program érhető el a neten, és működik, mivel nem hittem, rákerestem, és tényleg.
Innen tudom én is, és nem én vagyok az egyetlen aki tudja!

Win Elen 2011.08.16. 16:35:30

@zotyka1: nem tudja max hiszi. nem mukodik, tegyel fel egy nagy semmit es porgesd fel 500.000-ig. a folyamatot dokumentald, es meghajlunk :-)

Win Elen 2011.08.16. 16:40:02

ja igen ird be a googleba, hogy enlarge your penis up to x inch, meglasd van rengeteg lehetoseg. de gondolom te sem hiszed hogy nagyobb lesz toluk a rud ;)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.08.27. 20:52:39

Kicsit off topic kérdés: be lehet ide küldeni némi kalózkodást érintő történetet?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.08.30. 11:14:22

@gg: Sajnos az indás üzenetküldés nem működik, email címet tudsz adni ahova küldhetem?

gg 2011.09.01. 10:06:07

@TheElf: a midi.blog.hu-n, jobb alul látható az emailem...
süti beállítások módosítása