Friss topikok

A fájlcserélők költik a legtöbbet

2010.05.30. 17:40 gg

Nagyjából egy időben két független kutatás is arra a megállapításra jutott, hogy éppen a fájlcserélő magánszemélyek azok, akik egyébként a legtöbb pénzt hagyják a szórakoztatóipari kiadóvállalatoknál, és hajlandók lennének még több pénzt költeni filmért és zenéért, ha megfelelő szolgáltatások és modellek állnának rendelkezésre. Egy ausztrál hírportál készítette az egyik felmérést, hétezer felhasználó bevonásával, és az ausztrál Kalóz Párt elöke az eredményeket úgy értékelte, hogy teljesen nyilvánvaló, hogy az illegális letöltők többsége csalódott fogyasztó. Holland egyetemeken készült a másik kutatás, amely azt állapítja meg, hogy a lemezek forgalmának csökkenése gakorlatilag egyáltalán nem írható az ingyenes fájlcsereberélés rovására - amit az is erősít, hogy a kalózmozgalom központjában, Svédországban például egyáltalán nem mutatható ki semmilyen forgalomcsökkenés a fizetős, bolti kereskedésben.

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kaloz.blog.hu/api/trackback/id/tr512042681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dover 2010.05.30. 18:08:37

érdekes.. CD-t már nem veszek, letölteni meg nem fogom ugyanannyiért, főleg úgy hogy az előadók tök ugyanannyit keresnek vele, csak a kiadók spórolnak, gazdagodnának. Szerintem vesszen mind, amelyik kihasználja az előadói és fogyasztói oldalt. Ez vonatkozik az Artisjustra is. Nem veszek meg semmit, amin megtalálom a tolvajmatricájukat.
Inkább rendelek Európából.

Deadasfak 2010.05.30. 18:33:31

Én nem csalódott fogyasztó vagyok, az mp3-at egyszerűen könnyebb kezelni mint a hanghordozót. Összeállítok magamnak válogatást egy pillanat alatt az mp3 lejátszómon (bár móka volt régen a kazettákkal ugyanezt csinálni). És ha eltörik a CD akkor mivan? vehetem meg újra? Persze annak a zenekarnak (Pl. Cynic) aminek fanatikus rajongója vagyok egyből megvettem a díszdobozos extra változatát.
A filmeket most tulajdonképpen letöltöm kikölcsönzés helyett. Gyorsabb így beszerezni (igen, gyorsabb mint elgyalogolni az utca végére a TKba), egyszerre többet is lehet és megspórolom az az 1-2 száz forintot is és a kínálat is nagyobb. A mozizás élménye viszont pótolhatatlan. Többet járok moziba mint régen (mert van kivel).

Zee 2010.05.30. 18:38:33

egyszerűen be kellene vezetni az álltalánydíjas fájlcserét.ennyi,mivel beszüntetni nem lehet-ez szélmalomharc-ezért próbáljanak vele együtt élni és hasznot húzni.Ha csinálnának ilyen site-ot,ami versenyre tud kelni a jobb torrent oldalakkal,lenne rá kereslet-persze ésszerű áron.

ez a megoldás a problémára :)

Illes 2010.05.30. 18:46:57

Mikor úgy volt hogy bezárják a The Pirate Bay-t, lerántottam soktízgiga metálzenét. Még bőven mem hallgattam végig, de az a két zenekar amelyik elbűvölt, jól járt mert rendeltem tőlük eredeti CD-ket és pólót. A kedvenc zenekaraimnak (DCD, Sonar, Kampec Dolores, ...) is mind megvettem eredetiben a CD-it, akkor is ha MP3-ban a zenekar oldaláról ingyen letölthető.
Kontraszként egy régi kedvenc zenekar igen drága új CD-jét említeném, amit belehallgatás nélkül vettem meg és csúnyán pórul jártam vele...

- Capri - 2010.05.30. 18:49:30

Ez az egész egy két napos sz*r ízű rágógumi. Minden ország kereskedelmi (lehúzós) mentalitását tükrözi a fájlcserélők szemet szúrása. Az artiszdszussz meg nyugodtan hátrafele fordíthatja a saját farkát és ánuszolhatja saját magát. Itt, Norvégiában még csak híre-szele sincs az ilyesminek, és töltenek ezerrel.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.05.30. 18:50:05

Én is igyekszem olyan fogyasztói döntéseket hozni, hogy a sok féltehetségű, arrogáns, mihaszna, ingyenélő úgynevezett zenész ne az én pénzemből kapja a "nyugdíját". Nyersanyagot és hasonlókat külföldről rendelek, ahogy dvdket is. Már csak azért is, mert itthon nagyrészt ezek beszerezhetetlenek. Győzike meg Zorán meg az összes többi menjen kapálni, ha pénzt akar.

Illes 2010.05.30. 18:50:12

Működőképes talán az a modell lehetne ahol valami sistergősebb minőségben az egész albumba bele lehet hallgatni (letölteni) és ami tetszik, azt 320KB/s-ben meg lehetne venni.
...és ha már egyszer megvettem legálisan egy albumot, de kazettát már nem hallgatok, akkor ugyan már tölthessem le újra, hisz legálisan fizettem érte!

Pong 2010.05.30. 18:51:06

Nem lehet olyasmivel versenyezni, ami ingyen van, sok zenész koncertezni kezdett ennek hatására erőteljesebben, ami nekünk, mint zenefogyasztóknak jobb.

Aki kiirt formában, diszdoboz, dvd, etc.-ben meg akarja venni s tárolni, az fizessen is érte, de mondjuk nem annyit mint előtte.

Plusz most, hogy a legtöbb ember már tisztességes HDs .mkv-kben rakja fel, a házimoziélmény is megmarad, most például húzom le ezt egy 6.8GB verzióban:

www.imdb.com/media/rm1410567936/tt0083943

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.05.30. 18:52:21

@Zee: "álltalánydíjas fájlcserét"

Lényegében a szélessávú internetelőfizetés pont ez. A kiadók egyezzenek meg az internet- és áramszolgáltatókkal, akik sok sok milliárdot keresnek ezen.

Gera 2010.05.30. 19:00:54

Én általában megveszem a dolgokat, de amiről nem tudom, hogy jó-e, vagy nincs itthon, azt letöltöm, ha épp olyan kedvem van. Szerintem eléggé fel kellene kötni a gatyáját annak az ügyvédnek, aki be akarná bizonyítani, hogy én kárt okozok a kiadóknak, miközben van itthon vagy 500 eredeti dvd :)

NIL7 2010.05.30. 19:05:17

Kutyára nem érdekel ám ki mennyit költ ilyesmire, mert nekem pénzt nem ér meg még keveset sem. Amíg lehet letöltöm, de ha majd nem (kizárt!), akkor dúdolok magamnak.

gareet 2010.05.30. 19:09:23

Igaz, de akkor kifizeti meg a szélessáv kiépítésének költségét? Az a szolgáltatóknak is csak évek alatt térül meg.
A másik pedig, hogy a torrentnél nincs "jobb" megoldás, álszentség vagy butaság azt hinni, hogy egy új korrektebb értékesítési rendszer kiváthatja vagy akár csak lelassíthatja a torrent(aka. a fáljcsere) térnyerését. Az inggyennél nincs olcsóbb.

Gera 2010.05.30. 19:18:10

@gareet: Szerintem van jobb a filecserénél: a tévés VoD rendszerek, ha nagy a választék és elég olcsó egy film egyszeri megtekintése.

Bergeroth 2010.05.30. 19:25:30

@Zee:
Te ugye még soha az életben nem láttál és nem használtál torrent klienst?
Tök komolyan kérdezem.

petraeus 2010.05.30. 19:29:47

A zene meg egy viszonylag tiszta uzlet, nincs csuszas a bemutatokban, nincs nyelvi problema, stb, Filmek es sorozatok tekinteteben sokszor nincs mas lehetoseg vagy varsz 6 honapot idonkent par evet mig behozzak - ha behozzak - vagy letotltod. Tegyek fizetosse a letoltest es akkor inkabb tamogatom a keszitoket, de ehhez korrekt arak is kellenek, a UK ban epizodonkent 2 font koruli osszegert tolthettem volne le pl. a stargate atlantis epizodjait (ugy hogy eleve fizettem a havi dijat a sky nak) ami 48 font per szezonra jon ki, mikor a DVD szet kerult volna 25-30 fontba... nana hogy pirate bay lett a vege.

Bergeroth 2010.05.30. 19:30:47

@Bukowszky:
Na-na, csak óvatosan ezzel a kijelentéssel. Nemrég olvastam olyat, hogy az internet előfizetést drágábban akarják majd adni MINDENHOL ÉS MINDENKINEK, mert ebbe akarják belekalkulálni azt, hogy úgyis mindenki lop, meg fájlokat cserél, hát akkor fizessen is érte mindenki.
Szerintem egyszerűbb lenne minden évben MINDENKIT bezárni pár hónapra, mert valószínű úgyis el fog majd követni valami bűntettet....

mizrolist 2010.05.30. 19:43:07

@Deadasfak: jobb helyeken értelmes legális mp3-at áruló online áruházak is elérhetőek - amik Magyarországon nem.

@NIL7: szóval valaki dolgozzon azzal a zenével, és aztán adja teljesen ingyen? végülis neked se kell ezek szerint fizetés...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2010.05.30. 19:56:42

@mizrolist: Nem kell ingyen adnia, koncertezni kell, arra nem sajnálom a pénzt én se. Persze az munka, és sokaknak büdös, ráadásul zenei tehetség sem árt hozzá... De lehet menni kőművesnek is, mert lakást egyelőre nem lehet letölteni torrentről.

vape81 2010.05.30. 20:03:57

Nagyon sok helyről ki vagyunk tiltva: nem tudok pl. mp3-at vásárolni az Amazonon, mert nem vagyok amerikai. Az itthoni online zeneboltoknál nem lehet megkapni azokat, amit szeretnék, vagy ha igen, a kinti ár többszöröséért - mert ugye még Artisjusnak is kell fizetni.
Tehát 1-2 szám miatt meg kéne, hogy vegyünk egy albumot (na persze...).

Szoktam mp3-akat venni, kedvenc zenekarom összes száma vagy CD-je legálisan van meg. De sok zenét, amit keresek, nem lehet még CD-n sem megkapni idehaza.

Tehát kereslet van idehaza is, vásárlási szándék is van, kínálati áron viszont gondok vannak.

lionking 2010.05.30. 20:11:36

@Deadasfak: Az MP3 csapnivalóan vacak minőség noha könnyen kezelhető... szvsz könnyen
Pl semmivel sem bonyolultabb CD-t tolni a lejátszóba, még az autómba sem, az meg MP3-at sem tud lejátszani... mondjuk nem is hiányzik.
"A mozizás élménye viszont pótolhatatlan"
ez is szerinted :)
Itthon jobb a kép, és a hang is mint egy moziban kicsinek sem mondanám a maga 3 méter feletti átmérőjével :)
Nincs rossz szagú előtted ülő és a feje sem lóg a képbe, nincs okostóni, aki előre megmondja mi fog történni, és nincs az, hogy még ki sem értél a kijáraton, de már füstmérgezést kapsz, mert a dohányos nép addig sem bírja ki, hogy odáig érjen ahol már rágyújthat-na.
És 3 1T-s vinyón több heti fullHD anyag vár a sorára hogy megnézzem, és figyu.. egyet sem kellett letöltenem :)

mehemed 2010.05.30. 20:17:38

bementem a bót'-ba és vettem egy sd kártyát a hd kamerámba. ott ültem seggre, mert rajta van az artisjus matrica. MI A FASZOM VAN MÁR????

ha felveszem amikor a bnm leszop akkor ahhoz mi köze van ennek a tetu bibsi banndának???

ja 95 óta nem vettem se cd-t se dvd-t..

mizrolist 2010.05.30. 20:18:48

@Gery.Greyhound: ha megnézed mire reagáltam... a jóember nem hajlandó zenéért fizetni, csak ingyen letölteni. Akkor viszont az ő munkája sem érhet neki sokkal többet...

David Bowman 2010.05.30. 20:23:59

A zenész azért zenéljen, mert szeret zenélni. És örüljön, ha sokan szeretik, és hallgatják. Úgy általában, meg dolgozzon. Vagy tartson koncerteket, ahol a bamanőket nem basztatják fizetett bunyeszek. Kedvem, és pénzem is lenne koncertre járni, de be akarom vinni a bicskámat. Ahogy bárhova is. Azt meg, hogy a 163 centis nejemtől miért kellett elvenni a 2 decis műanyag vizesüveget, máig sem értem. Esténként meg sírva hajtom a fejem a párnámra, azon zokogva, hogy szegény Madonnának tellett-e ma vacsorára?.

David Bowman 2010.05.30. 20:27:44

@lionking: 2x néztem meg 1 filmet a Corvinban. Mind a 2x életlen volt. Azt mondják, 1 gépész van a sok teremre. Kapják be. Ráadásul az én kedvenc filmjeimről a terjesztők nem is hallottak. Ne legyen Hollywoodi, ne legyen Bolywoodi, ne legyen szovjet 2,világháborús, és ne hadonásszanak benne pisztollyal.

no mail, no problem 2010.05.30. 20:32:07

@Deadasfak: Ja, mert,a CD fogja magát, és hipp-hopp eltörik. Muhaha, LOL, XD. Próbálj egyet eltörni magad. (Jó tanács az egészséged érdekében: Nem fog kelleni, de vegyél előtte szilánkvédő szemüveget.)

@Illes: Az amerikai modellt nem nevezném működőnek. Belehallgattam valami - gondolom sistergős amerikai istenyilába, lévén vagy az amazonon vagy az allmusicon vettem mintát - és annyira fosnak találtam a zenét, hogy a letöltésre sem méltó kategóriába került. Aztán meghallgattam ugyanezt CD-ről, és most erősen gondolkodok a megvételén.

@petraeus: Eméllé a DVD-ékért agyon kellene verni a kiadókat. Megvettem a fekete és a fehér Hitchcok dobozt is, igaz, már "csak" 20 ezerért, pár évvel a megjelenés után, és nem valami 34-ért, kiadáskor. Kibaszott, mocskos átverés, lehúzás: a filmek visszavágva 4:3-ra az eredeti képarányról. Szerintem nekem az 20 ezer vissazjárna, mert átvertek. És sok tucat ilyen DVD-m van, megvettem drágán, mert szeretem a filmet, és átvertek, egy egy szart kaptam.

peca1000 2010.05.30. 20:41:51

Warezoldalra felmegyek, SMS-ben fizetek 5 napra 500 Ft, annyit töltök le amennyit akarok, én mondjuk 1 hónapra valót, és szépen megnézegetem a filmeket, meghallgatom a zenéket. Törvényes, igaz csúnya dolog, de ez van.
A zenészek éljenek meg a koncertekből, a filmesek pedig a mozibevételből. Amit meg letöltök, az legyen az ő reklámjuk.

Miért vegyek CD-t, DVD-t, mikor csak a helyet foglalja, szennyezi a környezetet az előállításától, a megszűnéséig.

Hja és ha nem lehet letölteni pl a zenét, akkor felmegyek a Youtube-ra, egy programmal letöltöm mp3 formátumba, fel a lejátszóra, azt jó napot!
A jog és fajvédők meg a tehetségtelen pöcsök, akiket az általuk beszedett díjakból fizetnek, haljanak éhen, vagy menjenek dolgozni.

NIL7 2010.05.30. 20:45:00

@mizrolist: Szoftverfejlesztő vagyok, nem dolgozok ingyen:-)) Zenét pedig letöltök - ingyen. Ha meg tudják akadályozni sem zavar - akkor dúdolok:-)) De nem tudják. Ilyen az élet - szelavííííííííí ...

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.05.30. 20:49:56

@peca1000: Törvényes? Hol törvényes neked egy warezoldal?
Még bűncselekményt is követ el, mert vagyoni előnyhöz jut.

mizrolist 2010.05.30. 20:54:07

@peca1000: nono. A letöltést a magyar törvények valóban nem korlátozzák audiovizuális termékek (filemk, zenék, sorozatok) esetében akkor, ha saját célra töltöd le kizárólag magánhasználatra; de a megosztás és a feltöltés tilos.

NemzetköziKockázatközösség 2010.05.30. 21:05:32

Van egy haverom, aki amatőr természetfilmeket csinál, nagyon szépeket. Kétévente egyet, amikor elég anyaga összegyűlik. Adobe Premier CS4-et használna, ha lehetne, de nem fog ezért milla körül fizetni, ez csak egy vállalkozásnak érné meg, vagy olyannak, aki pénzt is akar kapni a filmjeiért.

Mi lenne az az üzleti modell, ami ezt a csalódott fogyasztót kielégíti? Szoftverbérlés? Számláló, hogy hány percig használta?

Pong 2010.05.30. 21:11:22

Még annyival csavarnám meg, hogy amennyiben rendesen ki van nyitva egy portod, akkor már a letöltött darabkákat általában megosztja az ember azonnal (kivéve, ha le nem kapcsolta ki, ami nem szép dolog).

Szóval amennyiben töltesz le filmet, s külön be nem állitod, hogy ne seedelj semmit, akkor igenis kopogtathatnának sokunknál.

Viszont mivel ugye én pl. rendes úriemberként minimum addig seedelem ameddig letöltöttem, vagy legalább 1-2 napig, de erre dedikált laptop van ugye, ezért mindennap félelemben élek, hogy mikor hakkolja fel az Artisjus

Viszont az egyetlen ok, amiért nem dádáznak, az az, hogy amugy is pici piac vagyunk, egy Németországban, vagy Franciaországban már hegyezik a törvényeket.

proletar 2010.05.30. 21:15:01

mikor 6000 huf volt egy cd, dícséretes önmérséklettel meg lehetett volna menteni a lemezipart ha mondjuk a (gondolom) még mindig meglehetős profitot biztosító 2000 Huf-os árszintre szállítják a cd-k átlagárát. most meg az van hogy cseszhetik, jobb lesz megbarátkozni a ténnyel hogy a zene-piac sose lesz már olyan mint mondjuk 15 éve volt.@mizrolist:

NemzetköziKockázatközösség 2010.05.30. 21:15:28

@FizessunkTobbetHogyLegyenElegParkolohely: "Van egy haverom, aki amatőr természetfilmeket csinál, nagyon szépeket."

Ja, és kísérőzenét is rak alá, amit CD-ről rippel. Elvileg ez is illegális, holott ez műalkotás, "derived work". És ezt hogy oldják meg a zseniális Törvényalkotók?

foodlfg 2010.05.30. 21:16:47

Csak fizikai dolgokért és szolgáltatásokért vagyok hajlandó fizetni. Minden, ami 0 energiával sokszorosítható annak nincs értéke. Akkor sincs, ha éppen nem férek hozzá.
Illetve hülye leszek majd érte fizetni.

Ejjnye Bejjnye 2010.05.30. 21:17:41

@David Bowman: Nagyon igazad van! A Corvinba már én se járok. Akkora a füst az előtérben, mint egy kocsmában, és a vetítőterembe is jut belőle. Beszéltem személyesen az IGAZGATÓ úrral. Vállvonogatás, sajnálkozás volt a válasza. Gondolom jobb pénz jön a vendéglátó-egységekből.

mizrolist 2010.05.30. 21:18:51

@proletar: igen, ez így van. A mammut problémája, hogy megváltozott az éghajlat - és erre nem ő változik, hanem követeli annak a visszaváltozását...

@foodlfg: a kábeltv-ért fizetsz? Abban mi a kézzelfogható? :P

lionking 2010.05.30. 21:31:20

@proletar: ami a szép, hogy egy magyar CD többe van már mint egy külföldi "nagy sztár" CD-je
Mondjuk én már vagy 5 éve nem vettem CD-t itthon, IGEN!!!! ÉN VESZEK EREDETI CD-ket...
az Amazonról... kb 5x jobb a minősége, még ezen az árszinten is megéri, mert ha másért nem, hát legalább ugyanannyiba van de szebb a tok és sokkal jobb a hang.
És ezeknek a tetű multiknak és artisjusnak és tsai egy petákot sem fognak ezen keresni.
Haverok kintről rendelnek bluráéjt, olyan lemezek amik itthon meg se jelentek, magyar szinkronnal !!!! és/vagy felirattal jönnek amerikából vagy a németektől vagy az angoloktól!!!
A hazai kiadók meg kapják be és egyék meg...amit főztek

SteveJobs · http://16bit.blog.hu 2010.05.30. 21:39:15

Miért vennék meg bármilyen játékot/programot 15 ezerért vagy többért ha azt se tudom mit kapok érte valójában. Szó nélkül letöltöm és ha megtetszik megveszem (igen, ezt nem csak úgy írom. Tényleg megveszem ha jó egy játék..)Sajnos a mai játékfejlesztő piac egy rakatt szart nem ér, kevés kivétellel hatásvadász szarokat adnak ki. Szerencsére pont ennek a szarnak köszönhetően a kis költségvetésű garázsprojectek egyre nagyobb sikereket érhetnek el, visszahozva az igazi KREATÍV játékfejlesztést. Na az ilyen cégek játékaiért egyáltalán nem sajnálom a pénzt..

kicsit offos bocsánat érte, csak úgy érzem ez is ide tartozott. Amúgy Beatporton szoktam zenéket vásárolni.. meg néha letölteni..

Sákif za morro? 2010.05.30. 21:39:39

Ez a koncertezés se 100%. Jó példa volt erre a Metallica. Én gennyes letöltöttem a lemezeiket az internettttről, ezért ők koncertezni kényszerültek. Én megvettem majdnem 20-ért a jegyet és kaptam egy halvány közepes valamit cserébe. Hja, meg kell élniük valamiből. Lemezt meg ugye nem veszek... (Mondjuk a fekete lemez óta nem is produkáltak semmit. Azokat még letölteni sem érdemes. :-S )

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.05.30. 21:39:58

@Pong: Nem hegyezik már, kész vannak. Itthon meg előkészületben.

2010.05.30. 21:40:10

Én már vettem olyasmit nem egyszer, amit később megbántam. Ha 1x - 2x meghallgatom és kész akkor messze nem érte meg a párezer forintot.
A torrentes trial jó, ami tényleg tetszik és fogom sokat hallgatni abból keresek jó minőségű cd-t és megveszem. Még ha flac-ot is ripelek belőle.
2 hete cd-t rendeltem a playingforchange.com/ oldalról, csak mert megérdemlik. 1 hete pedig egy (elvileg jó minőségű) Rachmaninov cd-t. Csak mert tetszik ami rajta van és valószínűleg sokat fogom hallgatni.
Ez persze töredéke annak amit letöltök, de egyrészt annyi cd-t veszek ami nem borítja meg a gazdasági helyzetem, másrészt ugye amit letöltök az nem mind jó :)
Szerintem legtöbb ember hajlandó valamennyi pénzt is adni zenéért, de csak olyanért ami tényleg tetszik. Legalábbis ismeretségi körömben ez van...

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2010.05.30. 21:41:18

@SteveJobs: Filmeknél a kamerás verzió után mész moziba?

Bár 2010.05.30. 22:06:41

Egyszerűen el kellene fogadnia a zenészeknek, hogy már nem az albumok eladásából lesz bevételük, hanem a koncertezésből, meg rádióktól, stb. beszedett jogdíjakból. A kiadóknak persze ez fáj, de ne hazudják azt, hogy ezzel a zenészeket rövidítik meg, mert nekik van más bevételi forrásuk. Az élőkoncert élményét pl. nem lehet letöltéssel pótolni. A stúdiófelvételeket meg fel lehetne fogni úgy, mint reklámanyagokat... A koncertjeikre nagyobb eséllyel mennek el az emberek, ha előtte letöltik a számaikat, és megszeretik... A rádiók, zenetévék továbbra se ingyen játsszák majd a számaikat. Egyszerűen átalakul a világ, és nehéz a változáshoz átállítani az agyukat egyeseknek, és próbálják jogi úton megállítani azt, amit úgyse lehet. A filmekkel is hasonló a helyzet. A mozi élményét nem lehet visszakapni egy letöltött filmmel. A kis költségvetésű, nem látványos filmek pedig valószínűleg megmaradnak a tévéknek...

Flaggx 2010.05.30. 22:42:05

Miért ne lehetne olyan oldalakat csinálni, ahol belehallgathatsz a számba, és ha tetszik, meg veszed 100Ft/zeneszám áron?

Hm... mintha lenne már ilyen csak nem itt...

Az ilegális letöltések meg ráébreszthetnék a zenészeket, filmeseket, szoftverfejlesztőket, hogy kiadózni marhaság.
Legjobb példa a Steam... lenne, ha ésszel csinálnák. Dollárt Euróba 1:1ben számítani?... Így egy poén, hogy a sarki szoftver boltba olcsóban kapom meg a dobozos verziót, mint ha otthon letöltöm! Ne vicceljünk már!

Én speciel WoWozok. Törtön kezdtem, aztán egy hónap után átnyergeltem eredetire. Elmentem a szoftverért boltba (nem letöltöttem, mert az egy rablás), megvásároltam, fizetem a havidíjat. Mert jó! Olyanért meg nem adok ki pénzt, ami nem jó.

Egy kis észt kéne belevinni és egy kis kreativitást, és az előadóknak nem csak a koncertekből lenne pénzük.

no mail, no problem 2010.05.30. 22:46:52

@lionking: értem én, hogy amerikában még szar is krémesebb, és legfőbben: olcsóbb, de.

az, hogy cd mennyibe kerül: szerintem kiadó függő. hazai előadók lemezei is zömmel 2000-4500 között mozognak. van olcsóbb is, drágább is.

annak, hogy hogyan szólal meg egy lemez nagyon sok összetevője van. a gyártásnál - értve ezalatt a felvételtől a préselésig tartó folyamatot - maradva: bárhol tudnak szart gyártani. megnyugodhatsz: amerikában is. és gyártanak is.

utálom a major labeleket, és nem akarom védeni őket, de mindig lesz olyan, amit itthon nem adnak ki. akkor sem, ha rajta van a magyar/szinkron felirat. gyártani biztos olcsóbb volt így, nagy példányban, sok nyelvvel, mint később speciális, regionális, kis példányos sorozatokat nyomni. és ha filmet nem forgalmazták, vagy iden, de megbukott, akkor minek behozni lemezen, ha várhatóan a kutya se fogja vinni?
ez üzlet, amelyben szerintem kiszámítható a gyártók viselkedése.

no mail, no problem 2010.05.30. 23:02:14

@Ben Zinkoot:

a koncertezés számomra fullosan rossz példa. mert a nemzetközi gigaprodukciók előbb-utóbb idejönnek, és aki gerjed ráuk, kicsengetheti a tízezreket jegyre, és húzhat a stadionba. én sok olyan előadót hallgatók, akiket vagy játszanak rádióban, vagy nem, nem tudok róla. és nem ír róluk semmilyen mainstream zenei újság, nincsenek benne a köztudatban. sokszor kifejezetten nehéz beszerezni a lemezeiket. őket nem lehetne lekötni ide, mert vagy szervező, vagy maga az előadó nem vállalja be az adott eladási statisztika mellett a fellépést. és akkor te itthon ülsz, és nézel, hogy körbejárják az országot belgrád, zágráb, ljubljana, graz, bécs, prága, pozsony vonalon, és veszettül számolsz, hogy hol és melyik lenne jó. közben bibliai átkokat szórsz, hogy a 15 eurós belépő mellé még kicsengethetsz egy százast, vagy többet, benzinre, matricára, kajára, piára.

tocibacsi 2010.05.30. 23:09:00

én azért nem veszek meg semmilyen CD-t boltban, mert általában az albumok 90%-a egy rakás fos, csak 1-1 szám kell róla... elvakult rajongója meg egyetlen együttesnek sem vagyok. Voltam talán a queen-é, tőlük van is egy rakás originál CD vagy kazetta... Kedves zenészek: Tessék JÓ zenét csinálni! Kedves kiadók: húzzatok ti a gennyes picsába, rátok már nincs szükség... kihaltatok mondjuk a C64-esekkel együtt... Kedves Artisjus! ti egy dologra vagytok jók: szlovák lopott CD-t/DVD-t veszek... csakazértis...

mizrolist 2010.05.31. 00:02:43

@SteveJobs: a 15k-ba kerülő játék a) konzolra jött ki frissen, b) Collector's Edition. PC-re egy új játék 8-10k a boltban dobozosan is.

Jonas-R 2010.05.31. 00:08:04

ebben sem az a hir, hogy rajottek, hanem hogy lassan kezdik merni kimondani.

A targetcsoport mintapeldanya vagyok.

taxi546 2010.05.31. 00:36:31

Nekem az tetszett amit Lady Gaga csinált(nem szeretem egyébként)a telefonos klipjével.A klipben feltünő cégektől beszedi a lóvét, és szarik a lemezkiadókra, hiszen tudja hogy úgyis mindenki a netről tölti le a zenéit. Szerintem zseniális.

flimo13 2010.05.31. 01:24:05

@Pong: a megosztás, feltöltés is legális, ha nem pénzért teszed.

taecleau 2010.05.31. 01:43:36

@FizessunkTobbetHogyLegyenElegParkolohely: "Van egy haverom, aki amatőr természetfilmeket csinál (...) Adobe Premier CS4-et használna, ha lehetne, de nem fog ezért milla körül fizetni"

A Premiere Pro CS5 1027€ (~280e Ft) az Adobe store-ból, de az itthoni dobozos változat se sokkal drágább. Gondolom a haverod videokamerája többe volt, csak abból nem volt krekkelt változat, ezért kénytelen volt megvenni.

inf3rno 2010.05.31. 04:12:24

Hát vannak olyan dolgok, amiért szívesen fizetnék, ha nem lenne olyan komplikált az egész. Torrenten csak beírja az ember, kattint, vár, lentvan. Ha elfogadható áron tudnának minőségi, és netes ergonómiai szempontból megfelelő szolgáltatást nyújtani, akkor nyilván azt venném igénybe.
A torrent nem tudja garantálni a minőséget és a biztonságot, a cégek pedig igen, és ezt szerintem nagyon sokan hajlandóak lennének megfizetni. Alapvetően szerintem téves az a felfogás, ami USA-ban van, hogy többtízmilló forintra bűntetni kell, aki leszed egy zene cd-t. Gondolom a sok szemetet, amit gyártanak különben nem tudnák eladni....
Én olyanban simán benne lennék, hogy leszedek zenét, és ha tetszik, akkor fizetek érte, hogy támogassam az előadót. A csinált sztárok a szemetükkel egy pillanat alatt kihullanának így, az érték pedig megmaradna.
Körülbelül ezek a gondolataim a fájlcseréről.

2010.05.31. 08:34:38

Van kulonbseg a letoltheto dolgok kozott:

Zene - ez talan a legtrukkosebb. Kell lossless letoltesi lehetoseget biztositani a zenearuhazaknak, kinalatbovitest, meg akkor is, ha ebben az esetben osztozni kell a bevetelen, illetve az arak 90%-os csokkenteset. ha elkezdenek hirdetni, hogy mar 10-20 forintert hozzajuthatsz kedvenc szamodhoz, illetve MOBIL elerhetoseg is novekszik, a bevetel iszonyuan megnone.

Film - Ez ha jo film, moziban megnezik az emberek, es igenis megveszik dvd-n realis aron. a lenyeg hogy mar az elejetol realis aron jojjon ki, ne legyen dragabb mint a mozijegy

Sorozat - Sok esetben lehetosege sincs az embernek beszereznie, se eredeti hangon, se szinkronnal. Sot olyan is elofordul, hogy kulfoldon magyar szinkronnal is megjelenik, mig itthon sehogy se. Nyilvanvaloan egy nemzetkozi terjesztohalozatot kell megnyitni hazankban is, es akkor lesz belole bevetel. Illetve lehetoseget kellene adnia a kabelszolgaltatoknak, hogy nagy kulfoldi csatornakat, esetleg egesz evadok elore megrendelhetosege tv-box-on keresztul - amint megy a kulfoldi csatornan, neked is elerheto legyen logo nelkul.

Jatek - ebbol tovabbra is azt mondom, hogy ingyenes demo verziok sokasaga, es ha tetszik vedd meg. Erre van mar lehetoseg, csak itthon is kellene mukodniuk az online konzolrendszereknek, es ingyen letoltheto demok-kal maris el lehetne adni sok szoftvert. Sot ha az online rendszeren keresztul letoltod, a konzolon keresztul ki is lehessen irni, ha mar kifizetted az arat. Igy viszont le lehet szoritani az arat 50%-al, nincs kozbeiktatott kereskedo, se reklamkoltseg.

Szoftver - itt is a demo verziok ezreit ajanlanam, illetve nagymeretu online szoftveraruhazak arcsokkenteset. Igen vannak szoftverek amik dragabbak, de oka is van, hiszen a munka amit elvegezhetsz vele nagyon sokat hozhat a konyhara. Ez van,egy tervezo programot igenis sokba - ido es penz - kerul elkesziteni.

Konyv - a magyar konyvpiac szerintem viszonlag realis arakkal dolgozik, nem nagyon kulonbozik a kulfoldieknel. a digitalis konyvre 90%-os csokkentett aron ha hozza lehetne jutni, az mar erosen novelne az emberi erdeklodest, es nem csak a konyvek, de kepregenyek, magazinok, napi ujsagok. illetve egyedi ID rendszert bevezetni, hogy ne lehessen sokszorositani.

Erotikus - ez az amire azt mondom, hogy majdnem ugyanaz mint a normal filmek. csakhogy ugye itt a mozibevetel kimarad, tehat marad a dvd/bd ertekesites, illetve az online boltok. ezen a piacon mar ezrevel vannak ingyen tartalmat kinalo honlapok, tehat ezen mar nincs mit valtoztatni szerintem - a felhasznalo szemszogebol

Termeszetesen emellett meg kell szuntetni azokat a verszivo cegeket akik gyakorlatilag a semmire szednek adot - artisjus - hiszen milyen elven?

Hirtelen ennyi jutott eszembe...

2010.05.31. 08:38:24

A letöltés ellen küzdők hatalmas tévedése ott van, hogy ha letöltök valamit, akkor semmi sem igazolja, hogy én vásárlás _helyett_ töltöttem le. Ergo a letöltött cuccok igen döntő részét pénzért nem vásároltam volna meg. Csak egy példa, a múlt héten betegeskedtem pár napot, ezalatt megnéztem 5-6 filmet, amiket találtam a gépen. Volt köztük jó, és ócska is, de egy dolog biztos, az egyikért sem adtam volna pénzt. Ha nem hevernek a vinyón ezek, akkor néztem volna mást, amit találok (pl. a rengeteg eredeti dvd-m között), tehát ezzel az aktussal én senkit nem károsítottam meg. Viszont például az egyik annyira tetszett, hogyha ki lenne adva (vagy megtalálom eredetiben), akkor megveszem (ez a Chrysalis című francia sci-fi, nagyon jó). Így a letöltés (igaz kis arányban) éppenhogy forgalmat generál, de legalábbis kiegyensúlyozza azt a szerintem kis arányú veszteséget, amit termel a letöltés a kiadóknak, stúdióknak. A zenész koncertezzen, a mozik mennek, a dvd-piac meg úgyis rendben van és pörög, hála az ésszerűre szorított áraknak. Minden rendben van, csak észre kéne venni odafönt is, de legalább beletörödni, hogy úgyse tud ellene senki semmit tenni.

2010.05.31. 08:44:55

Értem én hogy artiszjusz, de álljon már meg a menet!

A gyík kiadók komolyan azt hiszik, hogy átlag ember 9ezerért megvesz egy filmet dvd-n, egy albumot meg 5-7ezerért?

Főleg úgy, hogy hosszú évek óta nem volt olyan film, ami megért volna egy forintot is. De sajnos ezt csak miután megnézted, akkor tudod meg.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2010.05.31. 08:56:31

@Zee: Nem, mert a probléma nem az, hogy a zenészek nem kapnak pénzt, hanem az,hogy a KIADÓK nem kapnak pénzt.
A kiadóknak nem érdekük, hogy közvetlenül az előadóhoz kerüljön a zsozsód, mivel akkor kiderülne, hogy a digitális terjesztésnél semmi szükség nincs rájuk, mehetnek a levesbe.
Ezért óbégatnak annyira, hogy nem fogynak a lemezek, (ami természetesen igaz) és ezért hallgatják el azt a nem elhanyagolható tényt, hogy azért, mert a hiányzó összeg az online kereskedőknél köt ki.
(na jó, nyilván nem mind, de szerintem simán befognák a szájukat, ha az iTunes is nekik termelne)

Nzoltan 2010.05.31. 09:07:13

Amúgy basszák meg a kereskedők is. Mert ha üzletben rendelek, hónapokat kell rá várni. Pedig a karácsony eléggé be van betonozva a naptárba, ha két hónappal előre konkrét rendelésem van, emelje már meg a seggét ha abból akar megélni.
Letöltéssel különösebben nem foglalkozom. Bár ha az iTunes megjelenne itthon is, akkor onnan vennék bármikor.

foodlfg 2010.05.31. 10:20:54

@mizrolist: Az egy szolgáltatás. Az más kérdés, hogy spec azért nem fizetek, mert az internet szolgáltatásért fizetek helyette...
Egy véges kapacitású infrastruktúrát használok, azért hajlandó vagyok fizetni.

Jó példa erre az EVEOnline. A kliens ingyenesen letölthető (nem úgy mint a ratyi WoW) aztán a szerverek használatáért pénzt kérnek. Teljesen rendben van.
Az más kérdés, hogy azért a játékért nem vagyok hajlandó fizetni. :)
www.eveonline.com/

mizrolist 2010.05.31. 10:43:56

@foodlfg: ismerem az EVE-et; és akárhogy is nézem, ingyen ott is csak 14 napos trialt kapsz. A fullos account elkészítéséhez meg kell venned a kulcsot, ami 20 euró... és ez a WoW-nál is így van - 1500 HUF az alapjáték, a klienst meg ingyen letöltheted a Blizzardtól egy 10 napos triallal.

inf3rno 2010.05.31. 17:25:16

@foodlfg: Játékoknál szerintem is ez a koncepció a nyerő, az igazi függőséget a multiplayer dolgok okozzák, mert másokat mindig jobb lealázni, mint a botokat...
Aki csak single player-ekkel játszik, abból igazi nyereség nem lesz, mert nem ér neki annyit az egész, hogy pénzt fizessen érte. Nem véletlenül a hardcore gamereket célozzák meg a számítógép/perfiféria gyártók sok esetben. Pl egy razer mamba 30k, és akkor az csak egy egér...

lionking 2010.05.31. 18:04:00

@no mail, no problem: Na ja csak a helyzet az, hogy nekem eddig az ÖSSZES Amerikából rendelt CD-m sokkal de sokkal jobb minőségben szól, mint az itthon kapható - főleg Universal europe- kiadvány. A másik meg hogy mint írtam is NEM vagyok hajlandó ezeknek a haramia rabló kiadóknak és a seggükben megbúvó artisjusnak 1 forintot is hozni mint haszon.
A bluréjt mint olyat én max vinyón gyűjtöm, mert arra sem vagyok hajlandó - mégegyszer!!! - pénzt kiadni, mivel amit megvennék azok már többnyire mind itt állnak a szekrényben DVD-n.
Ja és a hülye amcsiknál van már olyan, hogy ha beviszed az EREDETI DVD-d akkor kis ráfizuval elhozhatod a bluréj vátozatát.
Tudod itt legalább érvényesülni látszik, hogy a DVD árában a nagyobb rész a jogdíj, és ha azt megfizette valaki, akkor az övé a film, így az uppgrade a lemez -valódi- árába kerül csak.
Nálunk szerinted mikor lesz ilyen???
JA és van egy tönkrement CD-m ami magától szépen a tokjában (sima műanyag) pöttyösen átlátszó lett, így ott ugye olvashatatlan. Na ezt sem sikerült eddig kicseréltetnem, pedig kifizettem a jogdíját a hallgatásának.
Ez a szoftvereknél legalább működik. Ha letöltök egyet, és kifizetem és van hozzá regszámom, akkor bármikor újra telepíthetem és használhatom.

no mail, no problem 2010.06.01. 14:50:59

@lionking:

hiába van egy rakat cédém, universal kiadványokat illetően nincs összehasonlítási alapom, nem tudok hozzászólni. ha te mondod, biztos úgy van.

én, mint egyszerű lelkű fogyasztó hasonlóan látom, mint te, és nekem is eszembe jutott, hogy ma megvettem valamit az LP korszakban, akkor ha most bemutatásra miért nem adják oda nekem CD-n, ha kérem? Ingyen, vagy 1-2 dollárért, sima kartontokban, jelöletlen papírzacskóban. Megvenni nem fogom újra, az alap, inkább a torrent. Tegyenek a lemez közepére egy pécsetet, hogy azért az albumért már igénybe vették upgrade-et, nem bánom. A mostani LP-khez adnak MP3 kupont, de azt leszaom, mert az MP3 nem zene, hanem demó. Ha az LP mellé csomagolják a CD-t is, akkor annyiba kerül, mintha külön-külön vennél LP-t is, CD-t is. Gecik, na.

Ha újonnan hibás a CD, görbe az LP én visszaviszem a boltba, akik küldik vissza gyártónak, és kapom a cserét. A régit ők sme vállalják be.

Szerintem a szoftver hordozójának a cseréjét rosszul értelmezed, és nem jó sem az absztrakciód, sem az analógiád. A szoftver gyártója általában azt garantálja, hogy _valami_ van a hordozón, és azt te el fogod tudni olvasni. Ha nem, akkor kapsz újat. Ugyanakkor a licenc szerződésben benne szokott lenni az is, hogy nem garantálják a szoftver nemcsak, hogy hibátlan, de bármilyen a műkődését sem. Nem látom, mi a különbség a hibás, vagy nem működő szoftver, és részben lejátszható, vagy lejátszhatatlan audió CD között. Ahogy azt sem, hogy bármelyik indokkal ki fogod tudni cseréltetni akár a szoftvert, akár az audio cédét. Maximum az adott törvényi keretek között elállhatsz a vásárlástól.

nyolcasesküdt 2010.06.09. 15:04:00

@- Capri -: Hogy ti ott Norvégban milyen finom emberek vagytok. Talán kicsit túl elvontak, hogy ne mondjam: szemérmesek.
süti beállítások módosítása