Bukik az üres CD-jogdíj?
Az Unió szerint cégekre nem vonatkozhat.
A napokban zajló Cannes-i MIDEM (ez ugye a talán legfontosabb európai popzenei találkozó-vásár-kiállítás) egyik vendégelőadója, Jonathan Klein, a Getty Images (ez pedig a legnagyobb online fotóügynökség) egyik alapítója volt. A fotókkal kereskedő cég - a zeneiparhoz hasonlóan - szintén célpontja az internetes kalózkodásnak, így a meghívók - az sg.hu anyaga szerint - arra számítottak, hogy Klein előadásában támogatni fogja a zenekiadók erőfeszítéseit.
Az előadás azonban nem egészen ennek a tervnek megfelelően alakult: Klein sürős stratégiaváltást, elsősorban a licenszelés egyszerűsítését és új üzleti modelleket ajánlott a zeneipar összegyűlt képviselői figyelmébe. Ő is egyfajta svéd modellről beszélt, méghozzá a Spotify.com nevű szolgáltatásról, amely ingyen kínálja teljes zenekínálatát meghallgatásra (reklámtámogatással), emellett pedig már 250 ezer fizető előfizetője van.
Klein megjegyezte, hogy az ő cége is szenved el veszteségeket a kalózkodás következtében, de ezt nem olyan lépésekkel próbálják kompenzálni, melyekkel saját felhasználóikat maguk ellen fordítják.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.