
Bukik az üres CD-jogdíj?
Az Unió szerint cégekre nem vonatkozhat.
Néhány nappal ezelőtt gigantikus, egymilliárd dolláros pert veszített az amerikai tévéóriás, a Viacom a Google-lal szemben. A felperes azt szerette volna megállapíttatni, hogy a Google a YouTube-ra felrakott egyes videókkal folyamatosan megsérti szerzői és egyéb jogait - a bíró azonban azt az érvelést fogadta el, hogy a jelenleg hatályos törvények szerint a szolgáltató csak akkor tehető felelőssé a jogsértésért, ha tudomása van róla. Más szavakkal, a YouTube csak akkor vonható felelősségre, ha előtte a jogtulajdonos figyelmeztette, hogy a feltöltött videók között jogsértő is van, és kérte eltávolítását.
A Viacom azzal érvelt, hogy a YouTube vezetői bátorítják a jogsértő cselekedeteket, ráadásul anyagilag profitálnak is belőle, ezt az érvet azonban a bíró elutasította.
A per során fény derült a szerzői jogaival érvelő Viacomnak egy másik sunyi húzására - arra, hogy ők maguk is meg akarták venni a YouTube-ot, és, vélhetőleg az ár leverése érdekében, épp a Viacom marketingpartnerei (összesen 18 céggel szerződtek erre a tevékenységre!) töltötték fel videóikat a YouTube felületeire. Az így feltöltött videókra hivatkozott később a cég jogi osztálya mint súlyos jogsértő esetekre.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.