
Bukik az üres CD-jogdíj?
Az Unió szerint cégekre nem vonatkozhat.
A Synthtopia tette közzé ezt a grafikont, amin remekül lekövethető, hogy Nagy-Britanniában, a popzene egyik legerősebb fellegvárában a zenészek már jó ideje lényegesen többet keresnek az élő fellépéseken, mint a lemezeladásokból. Bónuszként még az is megfigyelhető, hogy a koncertezés üzleti outputja mennyivel zenészbarátabb: a bevételek sokkal nagyobb része marad a fellépőknél, a promóterek a pénzből csak egy kis töredéket visznek el. A lemezek esetében az arány éppen fordított, itt a kiadók ülnek rá a pénz többségére, és a közreműködőknek csak morzsák jutnak. És egy érdekes hír, a trendvonal-keresztezőből: idén már minden valószínűség szerint a zenészek több pénzt csinálnak maguknak a koncertekből, mint amennyit a kiadók tesznek el az ő lemezeikből.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.